Vanochtend heb ik even een bezoekje gebracht aan 'De Slegte'. Dit is mijn oogst:
Huis te huur: F Bordewijk
Ingebonden verhalenbundel, met 11 surealistische verhalen.
Karakter van F Bordewijk heeft een enorme indruk op mij gemaakt, dus ik heb deze zonder aarzelen gekocht.
Surrealisme en Magisch realisme, is dat niet hetzelfde?
Van magisch realisme kan ik erg genieten, hoewel het misschien een woord is dat te snel gebruikt word.
Ogenblikken in Valois: Hella S Haasse
Boekje over haar leven in een onbekende streek in Frankrijk. Waarin ze onder andere verteld over de geschiedenis van dat gebied.
Glamorama: Bret Easton Ellis
Lijkt me niet zo'n heel goed boek, lijkt me net zo iets als zijn andere boek: American Psycho. Maatschappelijk geangageerd, kritiek leverend door met een vanzelfsprekende toon, schijnbaar zonder een oordeel uit te spreken, een leven te beschrijven.
American Psycho duurde me te lang, te veel oppervlakkige type's die lange vervelende gesprekken voeren, te veel herhaling, als ik genoeg heb gaat hij nog pagina's door.
Maar goed, dit is echt zo'n boek voor als ik te moe ben voor boeken die wat hechter zijn geschreven.
Bernlef's Beste: Bernlef
5 verhalen van Bernlef, die volgens hemzelf zijn beste zijn.
Ik heb nog nooit eerder iets van hem gelezen, maar heb dat wel al een tijd willen doen. Het is een populaire schrijver, dus als ik het niks vind kan ik het boek makkelijk ruilen met iemand.
De eerste leerschool der Liefde: Gustave Flaubert
De titel sprak me aan, daarom heb ik de eerste bladzijde gelezen en daarom moet ik dit boek lezen.
Verder heb ik er nog nooit iets over gehoort, ik ken de schrijver niet en de tekst op de achterflap is nietszeggend.
Maar ja, soms moet je het risico op een miskoop gewoon nemen.