Achterflap: Haantjes, Kluuns derde roman, is gebaseerd op een waargebeurd zakelijk fiasco. Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De beurs floreert, de reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen Stijn en Frenk, voor de lezers van Komt een vrouw bij de dokter en De weduwnaar geen onbekenden, hun creative & marketing agency Merk in Uitvoering. Het gaat ze voor de wind. Tot Charles `de schuld van alles langskomt met een briljant idee voor de GayGames, die in de zomer van 1998 in Amsterdam worden gehouden. Niet gehinderd door enige kennis van de gayscene danwel door het kritische commentaar van vrouwen in hun omgeving, besluiten Stijn en Frenk Merk in Uitvoering nu eens écht op de kaart zetten.
Kluuns bruisende roman Haantjes is een terugblik op het leven van Stijn en Carmen, toen hun yuppenbestaan nog zonder zorgen was. Hoewel, wie zorgt er voor de amper drie maanden oude Luna, nu Stijn elke avond met GayGames-souvenirs op pad moet?
Vlot geschreven komedie met herkenbare elementen. Misschien geen hoogstaande literatuur, maar absoluut niet slecht. Een paar uur ontspannen leesplezier op een rustige zondag.
Kluun - Haantjes
Re: Kluun - Haantjes
Gek hè, ik kan me er niet toe aanzetten om iets van deze man te lezen.
Dat komt door zijn 1e boek Komt een vrouw bij de dokter... ik kan nog steeds niet uitstaan dat iemand vreemdgaat
als zijn vrouw doodziek is en ook nog eens een verhaal daarover schrijft, en er is zelfs later nog een musical over gemaakt!
Welja, puur vertier!
ik weet er wordt gezegd het is een ontroerend verhaal, maar nee... dank u.
Dettie
Dat komt door zijn 1e boek Komt een vrouw bij de dokter... ik kan nog steeds niet uitstaan dat iemand vreemdgaat
als zijn vrouw doodziek is en ook nog eens een verhaal daarover schrijft, en er is zelfs later nog een musical over gemaakt!
Welja, puur vertier!
ik weet er wordt gezegd het is een ontroerend verhaal, maar nee... dank u.
Dettie
Hm, na zijn eerste boek hoefde ik niet meer. En overtuigen dat ik van gedachten moet veranderen doe je me niet..
Ik was ook niet van plan iemand van plan te doen veranderen
Ik vond "Komt een vrouw bij de dokter" heel aangrijpend. Ik heb het meerdere keren weg moeten leggen omdat ik het anders niet droog hield. Je kunt dit vreemdgaan op meerdere manieren bekijken Dettie. Je mag het pas veroordelen als je het boek hebt gelezen. Ten eerste: die twee hadden al een vrije relatie. Ten tweede: die man had een uitlaatklep nodig om niet gek te worden. (Niet iedere man zal dat op die manier doen, want ieder mens is verschillend.) En ten derde: dat boek zit zó vol met liefde, dat kun je niet beoordelen als je het niet hebt gelezen. De dingen die hij voor zijn vrouw deed zullen weinig mannen voor hun vrouw doen. Hij was attent, voorzag waar ze behoefte aan had en deed alles waarvan hij dacht dat het haar plezier zou doen.
Ik pleit niet voor vreemdgaan. Ik pleit voor begrip voor mensen die er een andere levensstijl op na houden, maar voor wie de uitgangspositie evengoed liefde is.

Ik vond "Komt een vrouw bij de dokter" heel aangrijpend. Ik heb het meerdere keren weg moeten leggen omdat ik het anders niet droog hield. Je kunt dit vreemdgaan op meerdere manieren bekijken Dettie. Je mag het pas veroordelen als je het boek hebt gelezen. Ten eerste: die twee hadden al een vrije relatie. Ten tweede: die man had een uitlaatklep nodig om niet gek te worden. (Niet iedere man zal dat op die manier doen, want ieder mens is verschillend.) En ten derde: dat boek zit zó vol met liefde, dat kun je niet beoordelen als je het niet hebt gelezen. De dingen die hij voor zijn vrouw deed zullen weinig mannen voor hun vrouw doen. Hij was attent, voorzag waar ze behoefte aan had en deed alles waarvan hij dacht dat het haar plezier zou doen.
Ik pleit niet voor vreemdgaan. Ik pleit voor begrip voor mensen die er een andere levensstijl op na houden, maar voor wie de uitgangspositie evengoed liefde is.
Ik vind ook dat het eerste boek best integer is, ondanks wat er verteld wordt. Maar ik houd gewoon niet van zulke 'waargebeurde' verhalen.
Ha ha, dat doe ik pas als ze in een ver verleden spelen..
Ha ha, dat doe ik pas als ze in een ver verleden spelen..
Je hebt helemaal gelijk berdine, ik mag niet oordelen over iets dat ik niet gelezen heb.
Maar het idee stuit me zo enorm tegen de borst, ik kan me er niet toe brengen en wil het ook niet lezen.
Maar, ja je hebt compleet gelijk.
Dettie
Maar het idee stuit me zo enorm tegen de borst, ik kan me er niet toe brengen en wil het ook niet lezen.
Maar, ja je hebt compleet gelijk.
Dettie
Dit boek heb ik ook gelezen en het is best een aardig boek. Precies wat Berdine schrijft.