Van de schrijfster van P.S. I love you. Het gaat over een meisje van een jaar of zestien (zeventien?) uitermate rijk opgevoed. Aan het begin van het boek heeft haar vader net zelfmoord gepleegd omdat hij kans had gezien enorme schulden te maken. In plaats van haar vanzelfsprekende rijke leventje, moet ze nu wennen aan veel minder. Verhuizen natuurlijk, en inwonen bij familieleden ergens op het Ierse platteland in de buurt van een kasteelruïne.
Ze gedraagt zich onuitstaanbaar, verveelt zich rot, heeft verdriet om haar vader en zorgen om haar moeder die lijkt weg te zweven, gewoon te verdwijnen. Dan ontmoet ze de jongen van de wat wij noemen bibliobus en neemt onwillig een boek mee. Lezen is toch buitengewoon oninteressant. Zeker als het een boek met lege bladen betreft. Langzaam maar zeker verkent ze de omgeving, ontmoet nieuwe mensen, heel anders dan ze eerder gewend was. Ze leert haar familie op een andere manier kennen en merkt dat ze zelf ook verandert.
In de boeken van Cecelia Ahern speelt altijd een vleugje mee van iets wat eigenlijk niet kan - maar niet op een storende manier. Ook in dit boek weer loopt zo'n draadje. Maar ook mensen die om elkaar geven en elkaar willen sparen, soms tegen de klippen op. Aanrader.
Cecelia Ahern - Het boek van morgen
Re: Cecelia Ahern - Het boek van morgen
P.S. I love you heb ik gelezen en daar heb ik van genoten. Ik vond het geen boek van topkwaliteit maar wel een boek om even helemaal in op te gaan. Heerlijk leesvoer. Naar dit boek ben ik ook wel benieuwd.
-
Klinkt goed, Anyrock! Ik heb genoten van het boek en de film PS, I love you.
Die film is inderdaad ook mooi. Ik beken: tranen met tuiten bij zowel boek als film. Heerlijk romantisch.