Paul Franken jr. - Jaques & Jelle (mensenrechten) 11+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Paul Franken jr. - Jaques & Jelle (mensenrechten) 11+

Berichtdoor Dettie » 08 Jan 2014, 16:07

Hele titel: Jacques & Jelle kunnen niet zonder de Mensenrechten
65 jaar Rechten van de mens

De mensenrechten in stripboekvorm, zie http://www.leestafel.info/paul-franken-jr


Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Paul Franken jr. - Jaques & Jelle (mensenrechten) 11+

Berichtdoor Annemarie » 08 Jan 2014, 19:53

Het zijn inderdaad wel heel rare voorbeelden. Ze hadden beter voorbeelden kunnen gebruiken van mensenrechten die vrij vaak geschonden worden. Dat bijvoorbeeld een dakloze ergens niet naar binnen mag, een vrouw die geen eigen mening mag hebben, iemand gediscrimineerd wordt vanwege zijn huidskleur of iemand die vanwege zijn seksuele voorkeur de gevangenis in moet. Jongeren zijn niet dom en zien genoeg op tv. Ze weten wel hoe het er in de wereld aan toe gaat dus er mogen best wat "hardere" voorbeelden gebruikt worden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Paul Franken jr. - Jaques & Jelle (mensenrechten) 11+

Berichtdoor Dettie » 08 Jan 2014, 20:48

ja jammer want ik vind het idee op zich wel heel goed. De mensenrechten zijn heel belangrijk maar het wordt in mijn ogen nu verkeerd gebracht. Populair schrijven, in jongerentaal kan heel goed maar dit zijn nou net de verkeerde voorbeelden vind ik.
Ik heb het boekje een paar keer doorgenomen, de eerste keer dacht ik, ik ben vast te moe, ik sla het niet goed op. Maar het blijft bijna onbegrijpelijk hoe het artikel gebracht/geïnterpreteerd wordt.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Paul Franken jr. - Jaques & Jelle (mensenrechten) 11+

Berichtdoor Annemarie » 08 Jan 2014, 21:05

Heel jammer inderdaad want het is een belangrijk onderwerp. Het is nog altijd bar slecht met de rechten van de mens gesteld en het is een heel goed initiatief om jongeren daarover te informeren. Zonde dat het waarschijnlijk niet helemaal op de juiste manier zal overkomen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten