Caroline Delannoy: Fee Anna (13plus)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Caroline Delannoy: Fee Anna (13plus)

Berichtdoor Marjo » 29 Okt 2013, 21:11

Erg mooi verhaal. Ik denk dat ik deze schrijfster ga onthouden.

Lees meer: http://www.leestafel.info/caroline-delannoy

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Caroline Delannoy: Fee Anna (13plus)

Berichtdoor Annemarie » 30 Okt 2013, 20:20

Het klinkt zeker mooi.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Caroline Delannoy: Fee Anna (13plus)

Berichtdoor Dettie » 24 Jan 2015, 18:57

Ze heeft meerdere boeken geschreven zie ik nu

Droomtijd
Wanneer Deedee na een hete zomerdag thuiskomt, is haar moeder verdwenen. Haar plotse verdwijning is de derde in enkele
maanden tijd. Ook tante Zizi van het kruidenwinkeltje en Ward, de zoon van de kapper, lijken in rook opgegaan. Is haar
moeder zomaar vertrokken of is er meer aan de hand? De politie start een onderzoek, maar dat gaat veel te traag voor
Deedee. Samen met haar vrienden Linette en Alexander kamt ze de moerassen van Lemmeck uit, op zoek naar een spoor
van haar moeder. De drie staan voor een moeilijke opdracht want ze worden van alle kanten tegengewerkt door de politie.
En op steun van haar vader kan Deedee ook niet rekenen. Kunnen de mysterieuze dromen en visioenen die ze over haar
moeder heeft haar verder helpen?

Vlinders en Visioenen
Anouk is zestien. Haar vader verliet het gezin toen Anouk nog een kleuter was en sindsdien fladdert haar moeder van man
tot man. Haar nieuwe vriend is Paul, de vader van de schuchtere Jacob die aan de overkant woont. Zijn moeder werd
vermoord toen hij zes was. Langzaamaan groeien Anouk en Jacob naar elkaar. Tot Anouk opeens last krijgt van visioenen en
flashbacks. Ze is ervan overtuigd dat ze als jong meisje getuige was van de moord. Haar wantrouwen is gewekt: heeft Paul
er iets mee te maken?

Het zijn (volgens mij) verhalen die jou wel aanspreken. Maar echt weten doe ik het nooit :roll:

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Caroline Delannoy: Fee Anna (13plus)

Berichtdoor Marjo » 25 Jan 2015, 13:07

Dan zal ik er achter aan moeten. Dat is nog niet gebeurd..

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Caroline Delannoy: Fee Anna (13plus)

Berichtdoor Marjo » 12 Feb 2015, 19:58

'Droomtijd' gelezen, maar ik maak er geen verslag van. Als ik hier mee begonnen was, had ik de schrijfster niet willen onthouden. Dit was haar debuut, en het is gewoon niet geloofwaardig, te kort door de bocht. Misschien was wat meer uitwerking beter geweest.
Ik kan me ook niet herinneren van Fee Anna dat het zo Vlaams was. Dat is Droomtijd wel.

Eigenlijk klinkt die andere 'Visioenen etc' beter. Maar onze bieb heeft het niet.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten