Ilona Lammertink - Pientje krijgt een eetmachientje 4+ non-fictie

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Ilona Lammertink - Pientje krijgt een eetmachientje 4+ non-fictie

Berichtdoor Dettie » 07 Sep 2013, 14:05

Een boekje voor ouders/begeleiders en kinderen die niet of slecht eten.

Zie http://www.leestafel.info/i-lammertink

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ilona Lammertink - Pientje krijgt een eetmachientje 4+ non-fictie

Berichtdoor Annemarie » 08 Sep 2013, 16:09

Ik vind het heel origineel bedacht. Veel ouders worstelen toch wel met dit probleem merk ik.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ilona Lammertink - Pientje krijgt een eetmachientje 4+ non-fictie

Berichtdoor Dettie » 08 Sep 2013, 16:17

Ja leuk idee, niet helemaal realistisch natuurlijk, die eetmachine is geen oplossing, maar het verhaal geeft wel aanleiding tot verder praten. Waarom bijv. een kind iets vies vindt, (de kleur of vorm kan iets al bij voorbaat 'vies' maken)
Ik lustte vroeger absoluut geen lof, dat werd met zo'n sausje gemaakt (net een pan snot vond ik het haha) en het was zo vreselijk bitter. Maar nu vind ik het rauw of met ham en kaas heerlijk! Spruitjes heb ik van de week ook weer eens geprobeerd maar dat blijf ik niet lekker vinden, misschien eens een goed recept proberen.
Maar als je echt honger hebt dan maakt smaak niet zoveel meer uit denk ik, als het maar eten is.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ilona Lammertink - Pientje krijgt een eetmachientje 4+ non-fictie

Berichtdoor Annemarie » 08 Sep 2013, 16:56

En kinderen mogen natuurlijk ook wel dingen vies vinden. Niemand lust alles. Dus als ze een paar dingen niet lusten dan is dat niet erg. Maar sommige kinderen lusten echt helemaal niets en dat is dan toch wel een probleem. Textuur is soms ook een probleem. Zo lusten veel kinderen geen brood met "pitjes".

Wij aten een aantal jaar geleden wel eens spruitjes met een pakje smoorsaus. Dat was met een soort saté-smaak. Heel lekker. Maar dat is er nu geloof ik niet meer en ik denk dat het ook wel wat gezonder kan dan dat ;).

Wat ik écht niet lust is spinazie. Mijn moeder heeft het vroeger wel eens vermomd als boerenkool maar daar trapte ik niet in. Ik vind het nog steeds heel vies.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten