Barbara van Rheenen - Dolfijnen 5+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Barbara van Rheenen - Dolfijnen 5+

Berichtdoor Dettie » 12 Aug 2013, 17:06

Een boek uit de willeweteserie. Deze serie bestaat uit informatieve prentenboeken die een antwoord geven op de vragen van jonge kinderen. In dit mooie deel lezen we alles over dolfijnen.

zie http://www.leestafel.info/barbara-van-rheenen

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Barbara van Rheenen - Dolfijnen 5+

Berichtdoor Marjo » 12 Aug 2013, 19:22

Een hectordolfijn?? Nog nooit zo'n dier gezien! Zijn ze zeldzaam, of ligt het gewoon aan mij. Van die franciscaan heb ik trouwens ook nooit gehoord.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Barbara van Rheenen - Dolfijnen 5+

Berichtdoor Dettie » 12 Aug 2013, 19:34

Nee, dat was ook het leuke van dit boek dat je allerlei dolfijnen 'tegenkwam' waar ik nog nooit van gehoord had.
Indische rivierdolfijn is er ook nog.

http://diertjevandedag.classy.be/zoogdi ... fijnen.htm

Die heeft weer een heel ander uiterlijk.

Ik heb nog even gezocht op internet naar de hectordolfijn of ze zeldzaam zijn of niet...

"De Hectordolfijn is een met uitsterven bedreigde dolfijnachtige die alleen bij Nieuw Zeeland voorkomt, Voor de kust van dat eiland zijn er naar schatting nog 1200. In totaal zijn er nog zo’n 7200 Hectordolfijnen.
Dit staat in schril contrast met een telling in 1970, toen er naar schatting nog 30.000 van deze dieren de zee bij Nieuw Zeeland bevolkten."

De grootste oorzaak zijn de visnetten, als ze daarin terecht komen kunnen ze niet meer naar boven zwemmen om adem te halen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Barbara van Rheenen - Dolfijnen 5+

Berichtdoor Marjo » 12 Aug 2013, 20:07

Ja, het is zonde dat zulke mooie en intelligente dieren de dood vinden vanwege die vismethodes.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten