Eva Krap - Dappere wezens 6+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Eva Krap - Dappere wezens 6+

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2013, 20:08

Tja wat zal ik er van zeggen...

zie http://www.leestafel.info/eva-krap

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Eva Krap - Dappere wezens 6+

Berichtdoor Annemarie » 28 Jun 2013, 22:51

Oei, wat jammer. Jij weet eigenlijk altijd wel wat leuks over een kinderboek te schrijven en dat je dat nu niet doet zegt al genoeg...
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je ergert aan de taalfouten. Dat hoort niet, vooral niet in een kinderboek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Eva Krap - Dappere wezens 6+

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2013, 23:09

Echte taalfouten waren het niet zoals d en t maar wel 'Wees niet getreurd' zeggen, dat kan niet! Het is 'Wees niet verdrietig' of 'Niet getreurd'. Maar niet dit. Heel slordig vind ik dat. Zeker voor een kinderboek, dan moet de taal helemaal goed zijn.
Ook in het verhaal over de buurvrouw gluurt het jongetje 's ochtends voordat hij naar school gaat in de keuken van die vrouw en later zegt die vrouw ik zag je wel gluren hoor in de middagpauze... Dat vind ik storend, en in zo'n dun boekje is het helemaal een kleine moeite om alles even goed door te lezen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Eva Krap - Dappere wezens 6+

Berichtdoor Annemarie » 29 Jun 2013, 12:30

"Wees niet getreurd" is inderdaad echt geen goede uitspraak. Hoe kun je nu "getreurd" zijn? En daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een kind een zin zou beginnen met "Wees". En de tijd door elkaar halen is gewoonweg slordig. Zonde hoor.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten