Patrick Ness: Chaostrilogie II Het donkere paradijs (15+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Patrick Ness: Chaostrilogie II Het donkere paradijs (15+)

Berichtdoor Marjo » 09 Jun 2013, 20:48

Tjemig..
Ik wil niets verklappen, dan wordt het erg moeilijk.


Lees meer: http://www.leestafel.info/patrick-ness

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Patrick Ness: Chaostrilogie II Het donkere paradijs (15+

Berichtdoor Dettie » 09 Jun 2013, 22:36

De Nieuwe Wereld balt zich even samen in de stad Haven, die nu Nieuw Prentissoord heet.

De burgemeester van Prentisstown heeft plannen, met de stad, met de wereld, en met Todd.


Ligt Prentisstown in Nieuw Prentissoord? Een soort provincie?

Eigenlijk kunnen mensen gedachten lezen en horen van iedereen als ik je goed begrijp? dus er is constant lawaai?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Patrick Ness: Chaostrilogie II Het donkere paradijs (15+

Berichtdoor Annemarie » 10 Jun 2013, 08:28

Leuk dat je weer zo enthousiast bent. Wat is deel 2 al snel uitgekomen! Deel 1 verscheen afgelopen februari zag ik.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Patrick Ness: Chaostrilogie II Het donkere paradijs (15+

Berichtdoor Marjo » 10 Jun 2013, 10:09

Ik wil het verhaal niet verklappen, want dan zou ik spanning wegnemen. Maar dan vallen er dus hiaten als deze.
Dit was de uitleg (een citaat) bij het eerste boek.

'Ik weet wat je denkt: hoe kan het nou dat ik dat niet weet als ik de hele dag en dag in en dag uit elke gedachte hoor van de twee mannen die het bij mij thuis voor het zeggen hebben? Maar dat is het 'm juist. Herrie is hérrie. Het is geknal en geknetter en meestal is het één grote brij van geluid en gedachte en beeld en de helft van de tijd kun je d'r helemaal niks uit wijs worden. Het is een zootje in mannenhoofden en Herrie is zoiets als het levende, ademende gezicht van dat zootje. Het gaat over wat ze geloven en wat ze zich verbeeleden en wat ze fantaseren en het zegt het ene en tegelijkertijd het volslagen tegenovergestelde en ook al zit de waarheid d'r echt ergens tussen, hoe weet je nou wat waar is en wat niet als je àlles over je heen krijgt?
De Herrie is een ongefilterde man, en zonder filter is een man gewoon chaos zonder poten.'

Overigens hebben vrouwen het niet om de een of andere reden (en zijn ze dus minder controleerbaar).

De stad waar Todd vandaan komt in deel een is Prentisstown, hij is gevlucht, maar de burgemeester van die stad kwam hem achterna met zijn leger en nam alle steden en dorpen in onderweg naar Haven. Eenmaal is Haven werd ook dat ingenomen ( hm, zo ging het niet..) en heette de stad voortaan Nieuw Prentissoord.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Patrick Ness: Chaostrilogie II Het donkere paradijs (15+

Berichtdoor Dettie » 10 Jun 2013, 12:10

Tjee, het klinkt erg ingewikkeld allemaal. Het lijkt me vreselijk, altijd herrie.
Bedankt voor de uitleg!

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten