Patrick Ness: Chaostrilogie: Het mes dat niet wijkt (15+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Patrick Ness: Chaostrilogie: Het mes dat niet wijkt (15+)

Berichtdoor Marjo » 16 Mei 2013, 20:30

Ik weet niet of jullie dat ook hebben: op het moment dat het plot van een spannend verhaal het einde nadert, en eigenlijk alleen nog de losse eindjes vastgeknoopt meten worden, verslapt mijn aandacht. Eigenlijk hoef ik dan niet meer verder te lezen, het boeit niet meer.
Dat is geenszins het geval bij dit eerste deel uit een nieuwe trilogie. Ik moet verder met deel twee, en wel onmiddellijk... (helaas roept eerst de plicht)
Het was zijn jeugddebuut begrijp ik.

Lees meer: http://www.leestafel.info/patrick-ness


The Knife of Never Letting Go won numerous awards including the Booktrust Teenage Prize, the Guardian Children's Fiction Prize, and the 2008 Tiptree Award. It was shortlisted for the Carnegie Medal.
The Ask and the Answer won the 2009 Costa Book Award in the children's book category. It, too, made the Carnegie shortlist.
Beside winning the CILIP Carnegie Medal, Monsters of Men was shortlisted for the 2011 Arthur C. Clarke Award.

Terecht terecht!!!
Laatst gewijzigd door Marjo op 09 Jun 2013, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Patrick Ness: Het mes dat niet wijkt (15+)

Berichtdoor Annemarie » 17 Mei 2013, 20:01

Dit boek werd enorm gepromoot en ik was er onderhand wel nieuwsgierig naar. Klinkt goed hoor! Ik ben trouwens dol op stilte...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Patrick Ness: Het mes dat niet wijkt (15+)

Berichtdoor Dettie » 17 Mei 2013, 20:19

nou jij weet het spannend te maken marjo! Ik zit nu al op het puntje van mijn stoel!

dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Patrick Ness: Het mes dat niet wijkt (15+)

Berichtdoor Marjo » 17 Mei 2013, 20:24

Enorm gepromoot, dat kan je wel stellen. Alle jongeren die op de Dag van de Jonge Jury aanwezig waren kregen dit boek!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten