John Boyne - De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocket 10 +

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

John Boyne - De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocket 10 +

Berichtdoor Dettie » 29 Apr 2013, 16:55

De familie Brocket is zo'n beetje het normaalse gezin van Kirribilli, Noord Sydney, Nieuw-Zuid-Wales, zo niet van heel Australië. Het frappante is dat Alistair en Eleanor Brocket daar ook trots op zijn, ze willen niets liever dan het normaalste gezin van het zuidelijk halfrond zijn.

Lees verder http://www.leestafel.info/j-boyne

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: John Boyne-De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocke

Berichtdoor Marjo » 29 Apr 2013, 18:36

Hm, ik weet het niet hoor, het klinkt zo...zweverig...

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: John Boyne-De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocke

Berichtdoor Annemarie » 29 Apr 2013, 18:48

Wat een bijzonder verhaal. Het spreekt mij absoluut aan.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: John Boyne-De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocke

Berichtdoor Annemarie » 19 Mei 2013, 20:23

Ik heb het boek nu ook gelezen en mijn recensie staat hier:

http://www.leestafel.info/j-boyne

Het is echt een heel zielig verhaal. Natuurlijk is het heel fantasievol maar toch, er zijn kinderen genoeg die de liefde van hun ouders moeten ontberen. Het verhaal is aangekleed met tal van grappige gebeurtenissen maar kinderen vanaf een jaar of tien zullen ook de boodschap in het verhaal begrijpen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: John Boyne-De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocke

Berichtdoor Dettie » 19 Mei 2013, 21:01

Heel zielig vind ik het eigenlijk niet. Wel wat die moeder in al haar bekrompenheid doet natuurlijk maar uiteindelijk heeft ze Barnaby alleen maar een dienst bewezen en neemt hij zijn eigen beslissing en leeft in alle vrijheid. Een leven wat hij niet bij zijn ouders had gekregen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: John Boyne-De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocke

Berichtdoor Annemarie » 19 Mei 2013, 21:29

Dettie schreef:Heel zielig vind ik het eigenlijk niet. Wel wat die moeder in al haar bekrompenheid doet natuurlijk maar uiteindelijk heeft ze Barnaby alleen maar een dienst bewezen en neemt hij zijn eigen beslissing en leeft in alle vrijheid. Een leven wat hij niet bij zijn ouders had gekregen.

Dettie


Niet zielig? Ik vind het echt hartverscheurend! Barnaby is pas acht en jongetjes van acht hebben hun ouders nodig. Het feit dat hij een leven leidt dat hij niet bij zijn ouders had gekregen dat vind ik nu juist zo erg. Ieder kind verdient toch een liefdevol thuis! Een achtjarige kan niet op eigen benen staan. Maar ook al vind ik het zielig, het is een heerlijk boek! Het onderwerp is heel leuk aangepakt en het is ook een heel avontuurlijk verhaal.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: John Boyne-De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocke

Berichtdoor Dettie » 19 Mei 2013, 21:50

Ah ja op die manier is het wél zielig maar zo leuk waren zijn ouders niet voor hem. Zijn ouders, vooral zijn moeder, lieten hem constant voelen dat hij niet goed was, ze deden net of hij dat zweven expres deed, terwijl dat kind er ook niets aan kon doen. En natuurlijk is het akelig wat die moeder doet, maar ik zag het als een soort sprookje, ook door dat zweven, en dan is het allemaal minder heftig. Hij krijgt een veel leuker en avontuurlijker leven doordat moeders hem de lucht in stuurt.

Ja heerlijk verhaal is het hè. Ik vond het een geweldig boek.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten