Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Dettie » 01 Mar 2013, 17:44

Dit is het verhaal van een klein zaadje. Geen heel bijzonder zaadje, gewoon een van de vele zaadjes die op de grond vallen in de herfst, terwijl de zwaluwen samenkomen en zich klaarmaken om weg te vliegen naar verre, warme landen.

Zo begint dit boek vol illustraties van Veronica Pock.

Lees verder, http://www.leestafel.info/veronica-pock

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Marjo » 01 Mar 2013, 20:44

Bij een boekje als dit denk ik altijd hoe knap ik het vind van jou dat je er zo'n verslag van maakt! Ik zou denk ik snel klaar zijn.
Kan best zijn dat een boek als dit leerzaam is, maar: zijn er niet al veel meer zoals deze? Wat voegt het toe? Zeker als jij vindt dat de tekeningen niet zozeer voor kleine kinderen zijn (ik heb geen idee, kan dat niet beoordelen)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Dettie » 01 Mar 2013, 21:16

Heb je het inkijkexemplaar bekeken? Ik denk dat jij dan wel kan zien of dat kinderen aanspreekt. De kleuren in het inkijkexemplaar zijn lichter dan in het boek. Ik vraag me af of jonge kinderen zullen zien wat de illustratrice bedoelt. Hoewel de plaatjes die je nu ziet redelijk herkenbaar zijn, er zijn andere waarvan ik vermoed dat het bij een kind niet de associatie oproept die bedoeld is.
Het is allemaal vrij modern en abstract maar wel prachtig.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Marjo » 01 Mar 2013, 21:24

Ik heb ze bekeken ja, maar ik kan alleen zeggen dat het mij niet aanspreekt. Hoe kinderen reageren? Geen idee.
Ik denk dat die van primaire kleuren houden, en duidelijke tekeningen. Maar misschien ook niet..

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Annemarie » 02 Mar 2013, 20:28

Ik vind de illustraties best mooi maar of kinderen dit leuk vinden? Ik mis wat vrolijkheid en kleur. Toch....kindertekeningen kunnen ook vrij abstract zijn, de fantasie doet de rest.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Dettie » 02 Mar 2013, 21:10

ja dat is mijn dilemma ook Annemarie. De illustraties vind ik prachtig, ze zijn heel apart. Maar of het wat voor kinderen is... ik weet het niet. Ik moest zelf af en toe goed kijken maar wie weet dat die kinderhersentjes sneller iets zien dan ik. Geen idee.
Jammer dat ik geen kinderen van die leeftijd in mijn omgeving heb dan kon ik het testen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Veronica Pock - Een klein zaadje 6+

Berichtdoor Annemarie » 02 Mar 2013, 21:33

Dettie schreef:Ik moest zelf af en toe goed kijken maar wie weet dat die kinderhersentjes sneller iets zien dan ik. Geen idee.
Dettie


Het kan ook dat kinderen iets heel anders in de afbeeldingen zien en er een geheel eigen draai aan geven. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten