Sam McBratney & Anita - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Sam McBratney & Anita - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor Dettie » 22 Feb 2013, 14:08

Dik prentenboek (68 pagina's) over Hazeltje en Grote Haas

zie http://www.leestafel.info/sam-mcbratney

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor Marjo » 22 Feb 2013, 15:25

Oh, haasjes, wat leuk!

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor WilV » 22 Feb 2013, 15:50

Och dit is zo leuk, ik heb het eerste deel al zó vaak weg gegeven, en stuk (voor)gelezen hier thuis.

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor Marjo » 22 Feb 2013, 17:09

Echt, Willeke? Ik denk niet dat ik er ooit van gehoord heb.
Maar ja, bij gebrek aan kleine kinderen is dat niet zo vreemd.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor WilV » 22 Feb 2013, 17:14

Liefste peuterboekje wat ik ken. Grote haas laat met gebaren zien hoeveel ze van Hazeltje houdt ( zo hoog, zo breed etc), en dat kleine grut gaat dat dan na doen, althans dat gebeurde hier altijd. Ik geef het ook heel vaak als kraamcadeau, en je hebt een handige hardboard uitvoering en een hele mooie grote van "gewoon"papier. De tekeningen zijn prachtig! Leuk voorleesboekje voor het slapen gaan ook.
Tot zover mijn enthousiasme.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor WilV » 22 Feb 2013, 17:15

Dit boek is meer een echt verhaal volgens mij, dat eerste deel is echt voor hele kleintjes, al vinden ze het daarna nog heel lang leuk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor Dettie » 22 Feb 2013, 17:56

ja in dit boek staan vier verhalen en is 68 pagina's dik, niet echt heel veel tekst hoor maar wel heel veel prachtige afbeeldingen.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sam McBratney & Anita Jeram - Raad eens hoeveel ik van je hou: Altijd en overal 4+

Berichtdoor WilV » 27 Feb 2013, 17:09

Ach wat een lief boek weer. Voor iets oudere kinderen dan het eerste boek inderdaad. Dit boek bestaat uit vier verhaaltjes. Het kan niet helemáál aan het eerste boek tippen, maar dat kan ook komen doordat door dat ik het zo vaak voorgelezen heb, en ik alsmaar die kleintjes voor me zie die met mij mee doen hoe hóóg, en hoe brééd en hoe wijd grote haas van Hazeltje houdt.
Dit boek is ook zeker de moeite van het voorlezen waard. Ideaal, vooral het laatste verhaal, om te lezen voor het slapen gaan. En de illustraties zijn weer wonderschoon, met een eervolle vermelding van het plaatsje met de berg in de mist wolken, en ook de afsluitende tekening van Hazeltje in zijn eigen nestplaats. Een heerlijk boek en lekker met een kleintje tegen je aan op de bank voor te lezen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten