Frank Pollet: Zoo de ruimte in! (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Frank Pollet: Zoo de ruimte in! (10+)

Berichtdoor Marjo » 05 Feb 2013, 17:56

Zeer interessant boekje over de ruimtevaart. Maar dan met dieren!

Lees meer: http://www.leestafel.info/frank-pollet

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Frank Pollet: Zoo de ruimte in! (10+)

Berichtdoor Annemarie » 06 Feb 2013, 21:06

Jij schrijft: Is het wel goed dat men zomaar denkt te kunnen beschikken over andere levende wezens? Is dit niet pure dierenmishandeling?

Dat vind ik dus wel. Die dieren hebben er immers niet om gevraagd en een groot aantal van hen moet, naast het ervaren van lichamelijke ongemakken, heel bang zijn geweest. Om nog maar te zwijgen over het feit de dieren stierven. Denk maar aan die arme Laika. Goed dat er eens aandacht aan dit onderwerp wordt besteed, juist in een kinderboek!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Frank Pollet: Zoo de ruimte in! (10+)

Berichtdoor Marjo » 07 Feb 2013, 09:05

Pollet laat de vorming van een oordeel aan de lezer over, en ik ben het helemaal met je eens. Ik wist niet dat het zo erg was als in dit boek beschreven staat. Hij noemt Laika natuurlijk ook.
Maar je schrikt al als je de foto's ziet van die ingesnoerde aapjes, soms zelfs met verwijderd schedeldak. Alles voor de wetenschap is het motto blijkbaar.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Frank Pollet: Zoo de ruimte in! (10+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Feb 2013, 16:31

Dierproeven en experimenten met dieren, daar hoor en lees ik altijd verdacht weinig over. Het is naar dus wordt het gewoon maar een beetje verdoezeld allemaal. En dat terwijl het toch echt gruwelijk is wat die arme dieren aangedaan wordt. Wat goed dat het in dit boek beschreven staat!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten