Janny van der Molen: Buiten is het oorlog (8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Janny van der Molen: Buiten is het oorlog (8+)

Berichtdoor Marjo » 05 Feb 2013, 17:12

Voor kinderen vanaf een jaar of acht is er eindelijk ook een leesbaar boek over Anne Frank. Ik zou er persoonlijk namelijk niet voor kiezen om zo'n jong kind het Dagboek zelf al te laten lezen.
Met dit boek kunnen zij goed uit de voeten, en... voorlezers ook!


Lees meer: http://www.leestafel.info/janny-van-der-molen

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Janny van der Molen: Buiten is het oorlog (8+)

Berichtdoor Annemarie » 06 Feb 2013, 21:07

Vind je het boek een waardevolle toevoeging of zou je kinderen toch liever laten wachten tot ze het Dagboek zelf kunnen lezen?

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Janny van der Molen: Buiten is het oorlog (8+)

Berichtdoor Marjo » 07 Feb 2013, 09:03

Nou, ik krijg dus ieder jaar die kinderen aan de balie, en ik heb heel bewust het dagboek zelf niet in onze bieb staan. Ik vind dat echt niet geschikt voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar.
Daarom heb ik het dan ook eerst zelf gelezen, om te weten hoe dit boek overkomt. En dan is het antwoord: ja. Het vertelt het verhaal in begrijpelijke taal.
Of ze dan later - als ze ouder zijn- het Dagboek zelf willen lezen, dat mogen ze zelf beslissen. (hoewel ik natuurlijk geen enkele invloed heb over andere bibliotheken en ouders, en dat hoeft ook niet)

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Janny van der Molen: Buiten is het oorlog (8+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Feb 2013, 16:29

Dan is het toch wel een aanwinst te noemen inderdaad. Kinderen mogen best al op jonge leeftijd een idee krijgen van wat een oorlog precies inhoudt en hoe het er in de tweede oorlog aan toeging. Alleen wil je ze bepaalde dingen nog wel besparen natuurlijk en dan komt dit boek dus om de hoek kijken.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten