Marina Theunissen: De zeven levels (7+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Marina Theunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Marjo » 11 Jan 2013, 17:17

En dit verhaal met eveneens een klein mannetje in een fantasierijk verhaal staat mij wèl aan..


Lees meer: http://www.leestafel.info/marina-theunissen
Laatst gewijzigd door Marjo op 14 Jan 2013, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marina Teunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Dettie » 14 Jan 2013, 10:35

Nerveus veegt ze haar handen proper aan haar kanten schort.

Het klinkt altijd wel prachtig, dat Vlaams.

Bij een computerspel bèn je degene die de opdrachten moet vervullen, en dat ben je dus in dit boek ook.

Apart verhaal zo te lezen. Commander Keen ken ik niet, wel heel lang geleden (25 jaar?) tot in de treuren Pacman gespeeld (ik hoor het geluidje nóg).

Knap als je rond een computerspelletje een verhaal weet te schrijven.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Marina Teunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Marjo » 14 Jan 2013, 11:06

Nog knapper als je tijdens dat lezen als het ware in het spelletje zit!
Pacman ken ik ook wel, maar dat is een behendigheidsspelletje. Commander Keen is een avonturenspel van de eerste lichting. Tegenwoordig zijn ze zo anders...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marina Teunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Dettie » 14 Jan 2013, 12:21

Ha ja, avonturenspel, leuk was dat. Vaak moest over dingen heen springen zoals gaten in de weg of ravijnen en dingen zoeken.
In hun eenvoud waren ze erg leuk. Nu zijn het bijna films en vaak behoorlijk luguber. Ik vind Delicious leuk en Road to Rome, of speurspelletjes waarbij je raadsels moet oplossen door dingen (vaak een artefact) of uitgangen te vinden. Maar die simpel uitziende spelletjes van vroeger waren wel heel erg leuk om te doen. Misschien ook wel omdat het zo nieuw was.

Leuk om daar een boek over te schrijven. Doet me denken aan dat ene boek over het hotel (Alarm!) waar kinderen in een flipperkast terecht waren gekomen. (Alleen in dat boek was het veel te druk en rommelig allemaal.)

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Marina Teunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Marjo » 14 Jan 2013, 12:24

Erg rommelig ja, ik heb het niet uitgelezen dat boek. (weet je misschien nog)
Maar precies: zo waren die spelletjes, en zo is het boek. Erg leuk!
Al ken ik dan weer niet die spelletjes die jij noemt!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marina Teunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Dettie » 14 Jan 2013, 12:45

Delicious en Road to Rome zijn spelletjes van nu, die ik heel af en toe speel. Bij delicious heb je een eigen restaurant en worden klanten steeds lastiger en verwender maar rond de serveerster is een leuk verhaal gebouwd.
Bij road to rome moet je een weg herstellen en dingen redden, branden blussen etc. Avontuur en behendigheid samen.
Je hebt ook spelletjes waar je in huizen komt en daar in kasten, kelders, tuinen etc moet zoeken naar aanwijzingen om een vermist persoon terug te vinden. Vaak best moeilijk maar dat maakt het spannend.
Sommige zijn leuk maar de meeste worden per level steeds meer luguber (een thriller is er een romannetje bij) en dan heb ik het alweer gehad. Blèh.
Maar ik speel niet vaak spelletjes, soms ineens een paar dagen achter elkaar en dan is het weer over.


Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Marina Theunissen: De zeven levels (7+)

Berichtdoor Marjo » 14 Jan 2013, 16:16

Daar heb ik geen tijd voor,m om spelletjes te spelen. leuk dat er dan z'on boek aan me voorbij komt dus.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten