David Walliams: Mr Stink (8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Marjo » 30 Nov 2012, 17:55

Wat een lekker boek...heerlijk om voor te lezen denk ik zo!
Eens kijken of ik een juf zover krijg.


Lees meer: http://www.leestafel.info/david-walliams

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (10+)

Berichtdoor Dettie » 30 Nov 2012, 18:18

Hee heb jij hem ook? Als recensie-boek ook?

Ik heb hem net uit en wilde morgen of overmorgen het verslag maken.
Eens kijken wat jij te melden hebt.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: David Walliams: Mr Stink (10+)

Berichtdoor Marjo » 30 Nov 2012, 20:09

Hebben we tegelijk zitten lezen?? Grappig!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Dettie » 06 Dec 2012, 18:17


Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Dettie » 06 Dec 2012, 18:18

Grappig ik zie nu dat we hetzelfde beginnen!

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Marjo » 06 Dec 2012, 18:57

Het was ook een sublieme opening!!
Je kan niet anders dan doorlezen na zulke zinnen!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Dec 2012, 20:06

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Ik vind de kaft met dat felgeel helemaal niet zo leuk en zou het boek nooit gepakt hebben. Maar nu ik jullie verslagen heb gelezen denk ik er heel anders over.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Dettie » 07 Dec 2012, 20:56

Die kaft is erg leuk eigenlijk als je het in het echt ziet, maar nu ben ik wel gek op geel dat scheelt, lekker zonnige kleur!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Dec 2012, 21:02

Als ik binnenkort in een boekwinkel kom (gebeurt vast wel) dan zal ik eens kijken of ik het "in het echt" kan bewonderen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Jan 2013, 12:18

Dat geel van de kaft valt inderdaad erg mee. En de afbeeldingen op de cover van Quentin Blake passen perfect bij dit verhaal. Ik heb ten onrechte gezeurd. Wat een fantastisch boek! Recensie is in de maak.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Jan 2013, 19:03

Echt een heerlijk boek. Mijn recensie staat er nu ook bij: http://www.leestafel.info/david-walliams

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Dettie » 09 Jan 2013, 13:50

Het lijkt wel een ander boek! :D Jij hebt een heel ander verhaal dan ik gelezen haha.

Als het nodig is knabbelt zijn hondje Hertogin het ergste vuil er voor hem af. Omdat Meneer Stink viezer dan vies ruikt, is hij behoorlijk eenzaam. Mensen knikken hem van een afstandje vriendelijk toe maar een praatje maken is er niet bij. Meneer Stink stinkt gewoonweg te erg.

Is dat zo van dat hondje? Dat heb ik dan kennelijk verdrongen... getver.
Ik had ook niet de indruk dat mensen meneer Stink om zijn lucht werd vermeden, maar gewoon omdat hij een zwerver was. Zoals zwervers altijd gemeden worden. Hij is wel aardig maar ze willen er verder niets mee te maken hebben.

Volgens haar moeder zijn zwervers stakkers waar Chloe beslist niet mee om mag gaan.

Ook hier had ik een andere indruk over. Ik dacht dat de moeder een vreselijke hekel aan zwervers had, ze wilde ze zelfs weg uit het straatbeeld hebben. Als ze zwervers stakkers vond dan had ze niet zulke keiharde regels verkondigd toch? Ze vond het aanvankelijk ook niet erg prettig dat hij bij hun in die schuur woonde.

Op school wordt ze gepest
Ook dit had ik niet meegekregen maar ik geloof je onmiddellijk. Wel weet ik dat het thuis niet echt prettig was, gelukkig was die lieve vader er nog!

De stank walmt door alle gaten en kieren van de schuur naar buiten, richting het huis van de familie Kruimel. Moeder ruikt onraad.

haha geweldig gevonden... Moeder ruikt onraad!!! Hoe kom je er op!

De onwelriekende Meneer Stink blijft gewoon zijn stinkende zelf.

Ja inderdaad! Zo had ik het nog niet gezien. Meestal moet een zwerver keurig in het pak gestoken worden en in een keurig huisje in een keurig straatje gaan wonen. Maar inderdaad hij mag blijven wie hij is.

Leuk verslag trouwens.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 09 Jan 2013, 19:48

Vind je mijn verslag zo anders dan Dettie? Ik heb misschien wel minder nadruk gelegd op de gemene moeder.

Dat van die kleding staat er echt:
"Ik zou uw kleren snel kunnen wassen en drogen", stelde ze hoopvol voor. "Nee, dank je wel, meisje. Ik vind wasmachines niet hygiënisch. Ik zal Hertogin gewoon wat op de meest vieze vlekken laten sabbelen."
Hij dook in zijn stapeltje kleren en trok er een ongelooflijk vuile bruine broek uit. Eerlijk gezegd kan Chloe alleen maar vermoeden dat die ooit bruin was geweest, zo erg zat ze onder het vuil. Meneer Stink gaf ze aan Hertogin en die begon meteen aan de smerige korsten te knagen.


Over haar moeder en zwervers staat in het begin van het boek:
"Haar moeder had haar verboden met 'dat soort stakkers' te praten."
Ik denk niet dat moeder ze echt zielig vond trouwens maar dat stakkers neerbuigend bedoelde.

Op school wordt ze gepest door Rosamund. Ze heeft bijvoorbeeld een papier op Chloe's rug geplakt met daarop de tekst Loser! (Meneer Stink laat later in het boek een heel vieze boer in haar gezicht):
"Rosamund was het kopstuk van een groep coole meiden. Ze pestte Chloe voortdurend: ze verweet haar dat ze te veel snoepte, of dat ze armer was dan de andere meisjes op school, of dat niemand haar in de ploeg wilde hebben om hockey te spelen".

Grappig dat je dat van "Moeder ruikt onraad" hebt opgemerkt. Ik maak wel vaker woordgrapjes in recensies.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Dettie » 09 Jan 2013, 23:56

Ja ik vond jouw verslag wel heel anders.
Maar wat lees/onthoud ik dan slecht. Of ik lees te snel kan ook. Dat van dat hondje dat het vuil er af eet weet ik niets meer.

En ik dacht O jaaa dat briefje op haar rug! Was ik ook alweer vergeten.

*Zucht* ik ga toch eens wat aandachtiger/langzamer lezen dan.

Ik was denk ik meer met die zwerver bezig en die rare moeder die zo neerbuigend doet dan met Chloe.


Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Marjo » 10 Jan 2013, 09:12

Troost je, ik heb daar ook last van, dat ik te snel lees...
Het is eigenlijk ook jammer voor de schrijvers, die immers over ieder woord hebben nagedacht. En dan vliegen wij daar overheen!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 10 Jan 2013, 11:57

Dettie schreef:
*Zucht* ik ga toch eens wat aandachtiger/langzamer lezen dan.
Dettie


Jij hebt na Mr Stink natuurlijk flink wat andere boeken gelezen. En Marjo, jij leest nog veel meer. Het is haast onmogelijk om van al deze boeken ieder detail te onthouden. Als we het boek alle drie tegelijk hadden gelezen en besproken dan hadden jullie die dingen vast nog wel geweten!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Dettie » 10 Jan 2013, 12:40

Annemarie schreef:Als we het boek alle drie tegelijk hadden gelezen en besproken dan hadden jullie die dingen vast nog wel geweten!


Ja, dat is denkelijk ook wel zo. En je hebt het boek dan ook nog in huis zodat je nog even wat na kunt kijken.
Nu valt me gewoon op dat ik denk, hee zo heb ik het helemaal niet gezien of gelezen en nieuwsgierig als ik ben wil ik dan weten hoe het ook alweer zat.
Wel leuk dat je dan ook altijd met citaten komt als 'bewijs'. Het roept ook gelijk het verhaal weer gedetailleerder op.
Dat briefje op Chloe's rug was ik helemaal vergeten en had echt zoiets van o ja! dat was ook zo.

Leuk!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: David Walliams: Mr Stink (8+)

Berichtdoor Annemarie » 10 Jan 2013, 17:02

Je vraagt maar zoveel "bewijs" als je wilt hoor Dettie! Ik let bij het schrijven van recensies trouwens altijd heel goed op of de feiten wel kloppen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten