Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Berichtdoor Marjo » 29 Okt 2012, 11:39

Ik was in Dendermonde, en dan moet het verhaal nog eens gelezen worden natuurlijk. Hoewel er op meerdere plaatsen 'herinneringen' aan het paard te vinden zijn. Stavelot en Dinant bijvoorbeeld, plaatsjes in de Ardennen.
Maar ach: waarschijnlijk is dit helemaal niet echt gebeurd, maar is het een verzonnen verhaal van een rondtrekkende bard.

Lees meer: http://www.leestafel.info/agave-kruijssen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Berichtdoor Dettie » 29 Okt 2012, 12:26

Wat apart dat het nog steeds opgevoerd en dan nog wel altijd door vier broers.
Het verhaal zelf heb ik tot mijn schande nog nooit gelezen hoewel het natuurlijk wel heel bekend is. Ooooooit als de te lezen stapel weg is zal ik het gaan lezen.
Dat wordt 2020 of zo :D

Agave kruijssen heeft overigens een mooie website http://www.agavekruijssen.nl/index.html

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Berichtdoor Marjo » 29 Okt 2012, 16:29

Ja, dat zag ik. En meteen wil ik ook die nieuwere boeken weer lezen!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Berichtdoor Marjo » 02 Nov 2012, 17:10

Inmiddels heb ik de schrijfster gesproken. Ik wilde vooral weten in hoeverre ze onderzoek gedaan heeft naar hetgeen ze opschrijft in haar boeken, en in hoeverre ze het zelf verzint. Ze verzint dus eigenlijk alleen de kleinigheden. Zelfs dingen als namen worden gecontroleerd of ze in de Middeleeuwen wel gebruikt werden. Ik was vooral benieuwd naar de rol van de vrouw. In haar boeken komt de vrouw goed naar voren: sterk, en met wel degelijk een vinger in de pap, al is het misschien achter de schermen.
Ze zei dat de rol van de vrouw zwaar onderschat wordt: het was echt zo, zoals zij het opschrijft.
Dus...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Berichtdoor Dettie » 02 Nov 2012, 17:19

leuk hoor dat je nu ook weet hoe de schrijfster te werk gaat en het écht klopt. Dat geeft zo'n boek toch een meerwaarde vind ik.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Agave Kruijssen: 't Ros Beiaard 11+

Berichtdoor Marjo » 02 Nov 2012, 17:23

Dat vind ik ook. Zeker als het over geschiedenis gaat! Het is geen goede zaak als daar een loopje mee genomen zou worden. Ook niet omwille van het verhaal.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten