50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Annemarie » 06 Jun 2012, 19:30

'Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet altijd het goede voorbeeld heb gegeven. Ik heb de wet overtreden. Ik heb geweld gebruikt. Ik heb ook gepest. Ik weet hoe iemand zo wordt. Daarom wil ik dit verhaal vertellen: om een jongen te laten zien die een pestkop is geworden - hoe dat zo gekomen is en of hij het achter zich kan laten.'
Curtis '50 Cent' Jackson III

Lees meer: http://www.leestafel.info/50-cent-en-laura-moser

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: 50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Marjo » 07 Jun 2012, 13:08

Heeft dit iets te maken met 'ayo technology'?
Had je niet het gevoel van 'het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet?'

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: 50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Dettie » 07 Jun 2012, 13:19

Marjo schreef:Heeft dit iets te maken met 'ayo technology'?


Wat is dat? Nog nooit van gehoord.

Ik denk een beetje hetzelfde als Marjo, als je gedrag kunt verklaren is het dan 'niet zo erg'?
Van zoveel kinderen gaan de ouders scheiden, als ze zich allemaal zo gingen gedragen... pffff dat zou een hel worden.
Natuurlijk is het wel goed dat het beschreven wordt, misschien werkt het als eye-opener voor sommige jongeren.


Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: 50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Jun 2012, 14:52

Ik begrijp wel wat jullie bedoelen en dat is ook wel een beetje zo. Maar waar wel de nadruk op wordt gelegd is dat de jongen zijn eigen daden onder ogen moet zien en dat zijn gedrag fout is. Het wordt dus allemaal niet goedgepraat. Er wordt verklaard hoe het komt dat iemand kan gaan pesten maar het wordt beslist niet goedgekeurd. En daarbij wordt ook duidelijk gemaakt dat je door pesten uiteindelijk zelf ook diep in de problemen komt. Je moet dus toch het leven weer op orde krijgen en stoppen met het gedrag.

Voor dwarse, weerbarstige pubers helpt dit boek misschien beter dan een goedbedoeld gesprek. 50 Cent is erg populair bij de jeugd en als hij zegt dat het niet "cool" (of hoe ze dat nu zeggen) is om te pesten dan maakt dat denk ik toch wel indruk. Het taalgebruik is niet bepaald braaf dus voor kinderen die nu netjes spreken is het dan weer minder geschikt...

Het is dubbel vanwege de twijfelachtige reputatie van de auteur. Hij is allesbehalve een goed voorbeeld en daarom vind ik het wel bijzonder dat hij dit boek heeft geschreven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: 50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Dettie » 07 Jun 2012, 15:08

O dear, ik zie een gapende generatiekloof... ik heb geen idee wie 50 Cent is!
Ik ken alleen de uitdrukking dat waren mijn 50 cent oftewel, dat was mijn bescheiden bijdrage. Maar 50 Cent als persoon ken ik dus niet.
o dear, o dear.

Dettie
oude taart

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: 50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Marjo » 07 Jun 2012, 19:13

Maar dan ken ik hem wel. Of zeker dat nummer dat ik noemde.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: 50 Cent & Laura Moser - Slagveld (13+)

Berichtdoor Annemarie » 07 Jun 2012, 19:46

Hier staat meer op 50 Cent: http://nl.wikipedia.org/wiki/50_Cent
Het is een Amerikaanse rapper met een nogal twijfelachtig verleden. Nu heeft hij naar eigen zeggen zijn leven gebeterd.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten