Per Olov Enquist: Opa en het geheim van de smokkelaars 9+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25853
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Per Olov Enquist: Opa en het geheim van de smokkelaars 9+

Berichtdoor Marjo » 27 Mei 2012, 11:21

Enquist heeft een heel speciale manier van schrijven. Ik weet niet of kinderen dit leuk vinden, daarom adviseer ik voorlezen. Dat is toch net iets anders. Wie toch zelf wil lezen, kan maar beter negen jaar of ouder zijn.

Lees meer: http://www.leestafel.info/per-olov-enquist

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Per Olov Enquist: Opa en het geheim van de smokkelaars

Berichtdoor Annemarie » 27 Mei 2012, 12:43

Mwah, ik weet niet of ik dit zo leuk vind. Dat voorlezen lijkt me inderdaad een goed idee omdat het een en ander tijdens het lezen misschien wat toegelicht moet worden of even besproken. Geen boek voor het slapengaan dus want het knusse is er dan wel af.

Marjo
Berichten: 25853
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Per Olov Enquist: Opa en het geheim van de smokkelaars

Berichtdoor Marjo » 27 Mei 2012, 12:49

Het is in ieder geval apart. Niet een doorsnee kinderboek. Dat ligt meer aan de stijl dan aan het verhaal.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44080
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Per Olov Enquist: Opa en het geheim van de smokkelaars

Berichtdoor Dettie » 27 Mei 2012, 16:31

Zoals je weet kwam ik er niet doorheen. Ik verwachtte een verhaal zoals het eerste boek wat ik wél erg leuk vond maar dit vond ik niet echt wat. Ten eerste vond ik dat verhaal over het inslapen van de hond heel akelig gebracht. Het ging maar door.
Ik dacht misschien dat het daarna beter wordt maar het werd zo'n raar verhaal dat het mij steeds meer tegen ging staan.
Er moet toch heel wat gebeuren als ik een kinderboek niet uitlees maar ik vond dit echt een vervelend boek, waarschijnlijk ook door dat belerende toontje. jammer want het eerste boek was echt heel leuk.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten