Alexandra van der Geer - Wilde beesten boek (8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Alexandra van der Geer - Wilde beesten boek (8+)

Berichtdoor Dettie » 15 Feb 2012, 18:10

Heb je wel eens van de zeekrokodil of de kortstaartvinvis gehoord? Of van de Aziatische olifant, de pantserneushoorn, de pangolin, de koningscroba, de ichneumon, de Indische civetkat, de geelkopschildpad of de Bengaalse tijger? In dit boekje maak je er kennis mee maar wel op een bijzondere manier..

lees de bespreking http://www.leestafel.info/alexandra-van-der-geer

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Alexandra v.d. Geer - Wilde beesten boek 8+

Berichtdoor Marjo » 15 Feb 2012, 19:59

En dan stond er laatst in de krant dat er nog steeds nieuwe diersoorten ontdekt worden!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Alexandra v.d. Geer - Wilde beesten boek 8+

Berichtdoor Marjo » 03 Jan 2016, 13:47

Wat een bijzonder boekje!
Ik heb alle drie de boekjes uit die serie fairbooks nu gezien.
De tekeningen zijn inderdaad heel mooi, maar ik denk wel dat je als je zegt Nederlandse kinderen te willen laten kennismaken met Indiase kunst, je dat er bij zult moeten vertellen. Kinderen zijn gewend aan zoveel diversiteit dat ze niet speciaal opmerken dat dit uit India komt en Kunst is.

Ik vind deze over de Wilde Beesten de mooiste. Omdat het ook informatie geeft denk ik. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat een kind er anders over denkt, en kiest voor Dipti..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Alexandra v.d. Geer - Wilde beesten boek 8+

Berichtdoor Dettie » 03 Jan 2016, 14:17

ja jammer dat ik de afbeeldingen bij de recensie moest weghalen, ze waren veel te zwaar om op te laden, het vertraagde enorm.
Stond het niet in het boek dat het Indiase kunst was? (Het is lang geleden dat ik de boekjes gelezen heb). Of ging het alleen over wilde beesten?

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Alexandra v.d. Geer - Wilde beesten boek 8+

Berichtdoor Renate » 03 Jan 2016, 14:21

De meeste dieren kende ik wel. Alleen de kortstaartvinvis, de pantserneushoorn en de geelkopschildpad kende ik nog niet. Maar goed, ik ben altijd heel erg in dieren geïnteresseerd geweest en heb vanaf m'n jeugd al de nodige dierenboeken gehad. Alleen m'n grootste wens, de grote Grimzek is nooit in vervulling gegaan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_leven_der_dieren

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Alexandra v.d. Geer - Wilde beesten boek 8+

Berichtdoor Marjo » 03 Jan 2016, 15:01

Achterop staat, onderaan het boekje:

De kinderboeken van Fairbooks maken deel uit van werkgelegenheidsprojecten voor traditionele Indiase kunstenaars.

Dat is niet een tekst die kinderen meteen lezen. Verder staat er niets in de boekjes zelf.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Alexandra v.d. Geer - Wilde beesten boek 8+

Berichtdoor Dettie » 03 Jan 2016, 16:09

Nee, dat zullen ze niet snel lezen. Maar ja, ze zien het boek in ieder geval wel en daarmee is misschien toch een bodem naar meer (Indiasche) kennis gelegd.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten