Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Dettie » 08 Jan 2012, 14:11

Twee boekjes voor de kleintjes om ze te leren tellen en vormen en kleuren te laten ontdekken

Lees de bespreking http://www.leestafel.info/ellen-langendam

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Marjo » 08 Jan 2012, 14:27

Ik kon het zo gauw niet ontdekken, ook niet op haar site: zijn dit wezentjes van een film op tv of zo? Ik heb er nooit van gehoord.
Ik heb vaak het idee dat men steeds opnieuw het wiel uitvindt, maar ja, nieuwe ouders willen ook nieuwe boeken, nieuwe dingen. Ook al is het er allemaal al, in andere vorm.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Dettie » 08 Jan 2012, 15:06

de Nurdys blijken al heel lang te bestaan vanaf 1993 (bijna 20 jaar dus) en op veel dingen afgebeeld te worden

http://www.nurdysshop.com/

en nu zijn er dus ook kinderboekjes van. Het heeft wel het idee van Nijntje. Die kijkt je ook altijd aan en de tekeningen lijken ook simpel bijv. dit boekje http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... uct_images
Ik zeg dus niet dat Nijntje nageaapt is daarvoor zijn de Nurdys toch teveel een eigen ontwerp.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Marjo » 08 Jan 2012, 20:03

Maar het concept misschien wel?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Dettie » 09 Jan 2012, 11:14

nee dat denk ik ook niet. Nijntje is veel rustiger om te zien en toch anders. Ik probeerde met de vergelijking alleen iets te verduidelijken maar ik bereik het tegenovergestelde ben ik bang voor. :-)

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Marjo » 09 Jan 2012, 11:17

Ik heb er geen moeite mee dat er verschillende manieren bestaan om kinderen dingen te leren. Of je dat nou met een nijntje of een nurdy doet. Ik denk alleen datr er heel veel verschillende 'concepten' zijn, die toch allemaal hetzelfde doel hebben: kinderen vermaken en tegelijk iets leren.
Daar is niets mis mee, en het is ook nog zo dat zelfs kleine kinderen al een eigen voorkeur hebben.
Het lijkt mij als volwassene heel moeilijk om te beoordelen of de ene methode minder goed, of beter werkt.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ellen Langendam - Nurdys Vormen & Kleuren en Tellen 2+

Berichtdoor Annemarie » 09 Jan 2012, 17:52

Het uiterlijk van de Nurdys spreekt me wel aan. Ze zien er lollig en duidelijk te herkennen uit. Verder hou ik wel van boekjes die leren leuk maken.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten