Judith Koppens & Eline van Lindenhuizen - Een lange nek is fijn (2 1/2 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Judith Koppens & Eline van Lindenhuizen - Een lange nek is fijn (2 1/2 jr)

Berichtdoor Dettie » 03 Jan 2012, 23:09

Giraf wil graag mee spelen op het dierenplein maar die lange nek is best wel lastig...

Voor en verslagje, zie http://www.leestafel.info/j-koppens

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Judith Koppens & Eline van Lindenhuizen - Een lange nek is fijn (2 1/2 jr)

Berichtdoor Marjo » 04 Jan 2012, 12:05

Maar het waarheidsgehalte is niet zo hoog? Een poes die schoon wil blijven, nou ik weet beter..En konijnen zijn zeker sociaal, maar met iedereen spelen???
Ach, een kinderboekje hè. Je moet die kleintjes maar niet meteen confronteren met de ruwe werkelijkheid.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Judith Koppens - Een lange nek is fijn (2 1/2 jr)

Berichtdoor Dettie » 04 Jan 2012, 12:23

Marjo schreef:Maar het waarheidsgehalte is niet zo hoog? Een poes die schoon wil blijven, nou ik weet beter...


Ben een beetje verbaasd, dat waarheidsgehalte hoeft toch ook niet? Of vind je van wel?
En een poes die schoon wil blijven... vaak is het wel zo, ze likken zich helemaal suf maar sommige dingen zijn niet weg te krijgen zoals vet en plakrommel zoals hars. Konijntjes zie je hier in de duinen wel vaak spelen met elkaar maar of ze dat altijd doen en met alle konijnen die ze zien... geen idee. Je ziet wel zelden maar één konijn het zijn er altijd een stelletje bij elkaar.
De Giraf denkt veel na wordt er over de Giraf gezegd enz.

De dieren zijn getekend en dieren die touwtje springen en voetballen... nee die ben ik ook niet tegengekomen haha Hooguit in het circus. Het is gewoon een gefantaseerd kinderverhaaltje.


Dettie

P.S. Ik heb de tekst wel een beetje aangepast na je opmerking. Ik heb er nu het woordje karakter bij gezet
(Zij stellen zich voor en er wordt iets over hun karakter verteld.

-

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Judith Koppens & Eline van Lindenhuizen - Een lange nek is fijn (2 1/2 jr)

Berichtdoor Marjo » 04 Jan 2012, 12:48

Dan had ik misschien niet zo gereageerd...en nee, dat zette ik er al bij: het waarheidsgehalte hoeft helemaal niet hoog te zijn in kinderboekjes. Maar bij touwtjespringen weet een kind wel dat het niet kan. Bij schoonhouden niet. Daar zit een deel van waarheid in, maar het is niet absoluut waar. Ik denk dat ik er daarom even over viel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Judith Koppens & Eline van Lindenhuizen - Een lange nek is fijn (2 1/2 jr)

Berichtdoor Dettie » 04 Jan 2012, 12:49

Je had nog gelijk ook, ik was daar niet helemaal duidelijk in, in m'n verslag.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten