Steven Hayward: Niets meer te verliezen (15 +)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo

Steven Hayward: Niets meer te verliezen (15 +)

Berichtdoor Marjo » 03 Jan 2012, 21:29

Het is nogal dubbel: ik vind het een overdreven verhaal, erg Amerikaans, maar de jongen spreekt me wel aan.

Lees meer: http://www.leestafel.info/steven-hayward

Dettie
Site Admin

Re: Steven Hayward: Niets meer te verliezen (15 +)

Berichtdoor Dettie » 03 Jan 2012, 21:40

Vind je het echt een young adult boek? Ik las dus dat dat soort boeken voor mensen tussen de 16 en 22 is.
Ik geloof dat het niet zo mijn boeken zijn. Van die verhalen tussen hangen en wurgen in die net niet te erg mogen zijn maar ook niet te kinderachtig (toch?) en dan moet je van goede huize komen om dat te kunnen.

Dettie

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 03 Jan 2012, 22:13

Helaas is al dat "Amerikaanse" gedoe erg in bij de jeugd. Boeken, muziek, televisieseries, noem maar op. Op zich is het onderwerp van dit boek wel aardig lijkt me. Misschien dat het in Amerika wel heel hilarisch wordt gevonden? Een ander soort smaak wat humor betreft?

Young Adults vind ik zelf leuk om te lezen. Omdat je al zoveel kan met deze leeftijdsgroep. Het valt me wel op dat er erg veel onderling verschil zit in de young-adult boeken. Het is een wankele grens tussen te kinderachtig en te volwassen. Toch zijn er echte pareltjes te vinden in dit genre.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 04 Jan 2012, 12:08

De hoofdpersoon is een young adult, en dan is het dus meteen een boek voor jongeren. Inderdaad Annemarie: ik denk dat de jeugd van tegenwoordig anders is dan wij waren.
Dat van een andere humor, dat geloof ik ook meteen. Er gebeuren dingen die ik dus afdoe als idioot, ongeloofwaardig. Misschien dat dàt de humor is. Maar die slaat dan bij mij niet aan.

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”