Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Berichtdoor Dettie » 11 Nov 2011, 12:46

Teuntje gaat met papa naar de dierentuin, maar die leeuw is zo sloom...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2011, 10:58

Ik heb de boeken niet in handen gehad natuurlijk, maar ik denk dat mijn keuze op een ander boek gevallen zou zijn. Ik vind die Franse en die Italiaanse er leuk uitzien. Heb je die toevallig ook ergens in een van je dozen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2011, 12:24

Welke Franse en Italiaanse bedoel je?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2011, 16:07

Ha, als je in jouw verslag de link naar de prijs aanklikt zie je eerste een Frans boekje (Machine à Vie) waarvan ik natuurlijk niet weet of het al vertaald is.
En verderop de Italiaanse inzending (Evelina verde mela) met dezelfde opmerking.
Je zou zo zomaar kunnen herkennen, tenslotte ben jij doorkneed in deze categorie!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2011, 17:10

De link is naar de prijs voor de beste illustraties en die zijn in dit boek juist wel heel erg leuk. Je ziet ze alleen niet goed op de afbeelding van de link. Het lijkt zo alleen een leeuwenkop maar dat is maar een stukje van een afbeelding.

Zelf houd ik niet zo van de afbeeldingen zoals Elena Prokhorova uit Rome of Axel Janssens uit Diest. De plaatjes zijn wel héél klein afgebeeld dus eigenlijk kun je nauwelijks een oordeel geven. Je moet het hele boek zien. Maar het prentenboek van Axel bestaat uit foto’s. En je moet wel heel goed kunnen fotograferen anders wordt het al snel erg stijfjes en dat lijkt mij ook het geval bij dat boekje.
het plaatje uit het boek van Elena Prokhorova ziet er zo bloedserieus uit. Ik hou er van als er ook grapjes in afbeeldingen zitten, en dat is bij Wroooaaaaah het geval en dat maakt het juist zo leuk.

Maar eigenlijk mag en kun je niet oordelen over één foto/afbeelding, je moet het geheel zien.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Elsbeth de Ruiter - Wroooaaaaah! 4+

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2011, 20:02

Je hebt helemaal gelijk.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten