Haye van der Heyden: Kusjes (8 plus)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Haye van der Heyden: Kusjes (8 plus)

Berichtdoor Marjo » 09 Feb 2010, 20:08

Dat er in de liefde sprake is van jaloezie, daar kun je niet omheen. Dus ook in dit boek.
Ik vind het probleem van deze serie dat kinderen te snel doorlezen in de andere boeken. Ik zie kinderen van 8, 9 jaar, die dit een leuk verhaal vinden meteen ook de andere pakken. 'Zoenen' en 'strelen' staan in dezelfde kast. Gelukkig staan de twee laatste een categorie verder, bij de C-boeken.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/haye-van-der-heyden

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Feb 2010, 11:39

Tjonge 8-9 jaar... op die leeftijd dacht ik nog niet eens aan kusjes.
Je speelde gewoon buiten, verstoppertje, diefje met verlos, bordje tik en zo. maar kusjes... nee.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 10 Feb 2010, 12:53

Ik moest ook erg lachen om de toevoeging van Marjo..gelukkig staan de vervolgboeken bij C :)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Feb 2010, 13:37

Ik heb hetzelfde gevoel als Dettie. Daar waren wij helemaal niet mee bezig! Ik vind het nog steeds niet echt nodig dat deze onderwerpen al zo expliciet in kinderboeken naar voren komen. Vanaf een jaar of dertien is vroeg genoeg.. maar we zijn ouderwets Dettie. Zeker ten opzichte van een deel van de jeugd.

Ik weet dat ze dit toch niet lezen dus ik kan het wel vertellen.
Afgelopen maandag stonden er twee meiden, groep 8, dus een jaar of 11/12, tussen de boeken te giebelen dat het niet mooi meer was. Ze hadden een mobieltje bij (dat alleen al vind ik niet nodig, maar ja)en bleven bezig. Ik zei dat ik toch wel erg nieuwsgierig werd waar ze zo over stonden te lachen, 'jongens natuurlijk!' Ze hadden een foto van een leuke jongen. Ik dacht dus, eentje van school, dus ik vroeg om het te zien, 'die zijn toch te jong voor mij.'
Nou dat vonden ze weer om te schateren dat ik dat zei, en toen lieten ze me de foto zien van een of andere voetballer (mooie jongen, inderdaad). Een van de meiden had een handtekening van hem 'gescoord'.
Nou ja, even een intermezzo dus, dit zijn de meiden die dol zijn op de boeken van van der Heyden, en van Niki Smit. De meiden die altijd de boeken over seksuele voorlichting uit de kast trekken en er mee staan te giebelen. En dat zijn niet alleen meiden, dat doen de jongens net zo goed. En ook niet alleen groep 8, dat begint in groep 6 al! Hoe oud zijn ze dan..negen, tien jaar.. dus ja, andere tijden!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Feb 2010, 14:10

Leuk verhaal marjo, ik zie het helemaal voor me. Ik had vroeger wel een popzanger die ik heel knap vond... Barry Gibb (nu denk ik blèh) van de Beegees en mijn vriendin was ook weg van hem, dus samen zwijmelden we wat af en belden elkaar als ie op tv was en dan riepen we dat hij zo knap was... maar toen was ik al wel een jaar of 14-15.

Zo zag hij er toen uit http://www.nndb.com/people/758/00002468 ... -sized.jpg

En nu zo http://www.hln.be/static/FOTO/pe/2/12/3 ... 455858.jpg

Grappig he.

Maar toen ik 8 jaar was dacht ik echt niet aan jongens op die manier.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Feb 2010, 15:35

Nee hè..toen nog niet. Gibb was niet mijn idee van een mooie man toen het me wel begon te interesseren..


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten