Kathy Hepinstall - De geur van honing (14+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25899
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Kathy Hepinstall - De geur van honing (14+)

Berichtdoor Marjo » 16 Dec 2004, 23:19

Het is voor 14 en ouder. Een boek dat wat traag op gang komt, maar dan gruwelijk spannend wordt.

De geur van honing

Als de vader van Alice (11) en broer Boone (14) op een dag weggaat, stort hun moeder ineen. Ze wil niets meer, en doet niets meer. Zonder man is ze niets.
Boone heeft speciale belanstelling voor een meisje van zijn leeftijd dat veroordeeld is omdat ze haar ouders vergiftigd heeft, en dat steeds uit de gevangenis weet te ontsnappen. Hij schrijft haar briefjes en iedere keer als ze ontsnapt is zet hij een advertentie om haar te ontmoeten. Als ze op een dag weer naar zo'n afgesproken plek gaan, onder het mom van een picknick, ontmoeten ze daar Simon..en die dringt hun leven binnen. De kinderen vertrouwen het niet, ze zien hun moeder wel opbloeien, maar ze zien ook dat ze een slavin wordt. Simon heeft verteld dat zijn vrouw en kind verdronken zijn, maar Alice gelooft er niets van. Het verhaal klopt niet..
Simon slaat, vloekt, zet hun moeder onder psychische dwang, omdat ze maar niet zwanger wordt. En reageert zijn agressie af op de kinderen. Alice wordt steeds wantrouwender, tot ze zelfs gaat denken dat Simon hen, de kinderen, wil vergiftigen..

Het verhaal komt langzaam op gang, en wordt op het laatst erg spannend. Alice vertelt over alle gebeurtenissen die op een perfecte manier in elkaar passen.
Het draait om kindermishandeling, over hoe ver een mens kan gaan als hij ergens in gelooft over de manier waarop je om kan gaan met de Waarheid (God, bijgeloof, ontkenning, geweld).
Een verrassend boek voor 14 en ouder.

© Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44193
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2004, 12:08

Het roept gelijk vragen op marjo.
Waar is dat meisje gebleven denk ik dan gelijk dat steeds ontsnapte. Is er tussen Simon en dat meisje een link?
Ik weet het, ik weet het, dan moet ik het maar lezen.

En die schrijfster? Heb je daar al eens eerder wat over gemeld? Komt me ook zo bekend voor.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25899
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 19 Dec 2004, 15:02

Ja inderdaad, ik heb al eens eerder een boek van haar gelezen: Het huis van de zachtmoedige mannen. Ik ken de titel nog omdat die zo vreemd is, maar de inhoud van het boek???
Enne..ik zeg inderdaad verder niets over de inhoud van "de geur van honing", het zou alles bederven..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44193
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2004, 18:06

Hepinstall, Kathy - Het huis van de zachtmoedige mannen.

In een villa stellen mannen die zich schuldig voelen over de manier waarop ze in het verleden vrouwen hebben behandeld zich beschikbaar om trieste en beschadigde vrouwen op te vangen en te troosten.

Dit is het enige wat ik erover kan vinden marjo. Weet je het nu weer?

Bernadet

Marjo
Berichten: 25899
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Dec 2004, 13:45

vaag..eigenlijk nog niet veel..

Gast

Huis van de zachtmoedige mannen

Berichtdoor Gast » 26 Mar 2007, 17:07

Als het over "het huis van de zachtmoedige mannen" gaat weet ik wel meer te vertellen. Ik hoop niet teveel te bederven over de inhoud.

Charlotte is als 14 ( of 18 ) - jarige verkracht door soldaten in het bos. Sindsdien praat ze niet meer. Door haar zwijgen komt ze natuurlijk niet echt in contact met andere mensen Daarom gaat ze op haar 22ste verjaardag naar het huis van de zachtmoedige mannen. Maar de man met wie ze constant afspreekt is zacht gezegd niet de meest zondeloze man. Deze man, Justin, zit in dat huis omdat hij is ergs heeft gedaan. En daar heeft Charlotte heel wat mee te maken.

Ik raad iedereen (nou ja, alle vrouwen) het boek aan om te gaan lezen. :P

janna

Berichtdoor janna » 26 Mar 2007, 19:35

Welkom op dit forum AnnaDiana!!!!!
Misschien wil je je nog voorstellen in het "voorstel-draadje"?

Veel plezier bij Leestafel!!!

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 27 Mar 2007, 12:07

Welkom op Leestafel, AnnaDiana.

"De geur van honing" lijkt mij wel een zwaar onderwerp, Marjo.

Tiba.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten