# Mathilda Masters - 123superslimme dingen die je moet weten over het klimaat (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Mathilda Masters - 123superslimme dingen die je moet weten over het klimaat (10+)

Berichtdoor Marjo » 07 Feb 2020, 21:34

Een boek dat iedereen, niet alleen kinderen, zou moeten lezen. Ik heb er ook nog veel van geleerd.

Lees meer: http://www.leestafel.info/mathilda-masters

En dit boek won nog maar net de Kinderklimaatboekprijs 2020.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Mathilda Masters - 123superslimme dingen die je moet weten over het klimaat (10+)

Berichtdoor Dettie » 15 Apr 2020, 11:42

Tjee, ik lees je recensie nu pas! Wat een goed boek. En wat verandert de tijd ineens nu met corona.
Hele delen van de wereld zijn ineens uit de smog. De luchtvervuiling is gigantisch gedaald. Nu zou het mooi zijn als dit zo bleef, maar ondanks dat ik altijd optimistisch ben vrees ik dat er niets van geleerd wordt, en welke grote ramp of virus zal er dan weer uitbreken?

Maar mooi en interessant boek!

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Mathilda Masters - 123superslimme dingen die je moet weten over het klimaat (10+)

Berichtdoor Marjo » 15 Apr 2020, 11:46

Positief blijven, dat lijkt me toch beter. Het moet de ogen openen, we hebben die toch niet voor niets?

Ik ben ook benieuwd wat dit voor de boekenwereld gaat doen. Hoe veel gaat er over geschreven worden, al of niet fictie? Zijn al die nu aan huis gekluisterde schrijvers al druk aan het pennen?


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten