Martin Jenkins & James Brown (ill) - Een wereld vol planten 12+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Martin Jenkins & James Brown (ill) - Een wereld vol planten 12+

Berichtdoor Dettie » 19 Dec 2019, 15:25

Het eerste wat ik dacht toen ik dit boek zag was Wow! Het is namelijk een behoorlijk groot boek (27,5 x 37,5 cm) en alle voorwerpen, planten en letters op de mooi gekleurde cover zijn in een licht reliëf uitgevoerd. Je voelt ze als het ware.

Lees verder http://www.leestafel.info/martin-jenkins

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Martin Jenkins & James Brown (ill) - Een wereld vol planten 12+

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2020, 19:19

Ik ben toch veel van de biologielessen vergeten: veel o ja's. En die lessen waren op de middelbare school, dus ik ben het met je eens dat dit nogal pittig is! Nu ben ik een geen bètamens, en zal het misschien voor een wetenschappelijke geest makkelijker te verteren zijn., toch is het moeilijk. Ook het feit dat al de planten, bomen en bloemen die genoemd worden bij hun Latijnse namen genoemd worden, en vrijwel niet in het Nederlands. Dan zullen er ook wel geen Nederlandse namen voor zijn, bedenk ik me nu, maar het wordt er niet makkelijker op.
Het duizelde me al bij de eerste pagina!
Mooi vormgegeven, en één ding is zeer duidelijk: wat een wonderbaarlijk gegeven is het leven!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Martin Jenkins & James Brown (ill) - Een wereld vol planten 12+

Berichtdoor Dettie » 09 Mar 2020, 11:49

Ja het is zeker een pittig boek, de taal is niet makkelijk. Het was me niet opgevallen dat de Nederlandse namen niet genoemd werden. Maar de Latijnse namen zijn wel universeel, over de hele wereld hetzelfde, dus dat zal de oorzaak zijn. De Nederlandse namen zullen er vast wel zijn maar die moet het kind dan zelf opzoeken.
Ik denk wel dat de jonge biologen onder ons hiervan zullen smullen. Geen kinderachtig gedoe met vogeltjes en bloempjes maar een écht boek die de jongere als volwassene behandeld. Maar pittig is het!

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten