Owen Davey - Coole kikkers Non-fictie 9+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Owen Davey - Coole kikkers Non-fictie 9+

Berichtdoor Dettie » 09 Dec 2019, 18:32

Alle padden zijn kikkers, maar niet alle kikkers zijn padden... Dit is een van de vele wijsheden die in dit boek te vinden zijn. Mocht je kikkers een beetje eng en glibberig vinden en liever er van weg blijven, na dit boek heb je daar geen last meer van. Die gladde, kwakende springer is eigenlijk heel leuk en er is ook nog eens veel over te vertellen.

Lees verder http://www.leestafel.info/owen-davey

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Owen Davey - Coole kikkers Non-fictie 9+

Berichtdoor Marjo » 09 Dec 2019, 21:58

Zelf kikkers houden...dat ga ik maar niet doen, maar ik begrijp wel dat ik ook nog kan leren uit dit boek!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Owen Davey - Coole kikkers Non-fictie 9+

Berichtdoor Marjo » 10 Mar 2020, 19:04

'Alle padden zijn kikkers, maar niet alle kikkers zijn padden'
Die opmerking is bij mij ook vooral blijven hangen! Jammer alleen dat er verder niet op in gegaan wordt.
Het is een prachtig boek, dat zeker, maar meer een kijkboek dan eentje waar je nu echt een spreekbeurt of zo over houden. Ik vind het een opsomming van heel veel feiten. Het is dus erg knap dat jij er wel een lopend verslag van hebt gemaakt. Maar of een kind dat ook kan?
Om te laten zien is het wel heel goed, dat wel.

Nu zit ik me af te vragen of dat boek over dinosauriërs ook zo is!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Owen Davey - Coole kikkers Non-fictie 9+

Berichtdoor Dettie » 13 Mar 2020, 10:09

Ik vond het echt een prachtig boek, met een beetje bloedend hart toch maar gestuurd voor de kinderen want die hebben er meer aan. Heb zelfs in de bibliotheek er weer even in staan te kijken.
Ik vond de afbeeldingen zo erg mooi maar ook al die verhalen. Ik wist bijvoorbeeld niet dat kikkers vervellen, achteraf gezien wel logisch, een slang doet het ook, dus waarom een kikker, ook een reptiel, niet. En zo stonden er wel meer dingen in die ik nog niet wist.
Zelf vind ik wel dat het gebruikt kan worden voor een spreekbeurt maar jij bent de expert met schoolkinderen...

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Owen Davey - Coole kikkers Non-fictie 9+

Berichtdoor Marjo » 13 Mar 2020, 11:47

Ik ben geen expert, maar ik weet wel dat het voor kinderen erg lastig is om een goed lopend verhaal te maken uit een boek als dit. Natuurlijk kunnen ze al die leuke feiten oplepelen, maar dat wordt saai. Maar het is zeker waar dat het een heel mooi boek is!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten