# Andrew Clover en Ralph Lazar - De zaak kikker (8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Andrew Clover en Ralph Lazar - De zaak kikker (8+)

Berichtdoor Marjo » 06 Dec 2019, 15:23

Het is een bijzonder kind, die Rory, maar meester Bommers! Die durft pas echt!

Lees meer: http://www.leestafel.info/andrew-clover-a-ralph-lazar

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Andrew Clover en Ralph Lazar - De zaak kikker (8+)

Berichtdoor Dettie » 07 Dec 2019, 15:36

Deel 1 en 3 ga je niet meer lezen?

Dat van die rap klink wel gezellig. Inderdaad welk taalprobleem zullen ze in het Engels genomen hebben.

Ik zag het inkijkexemplaar. Het zijn meer tekeningen dan boek zo te zien. Beetje knullige tekeningen (sorry)
Voor de rest lijkt het me een beetje rommelig verhaal als ik eerlijk ben. (sorry 2)

Vind je dit echt een goed boek? Het komt op mij over als stripboek ipv een leesboek en ik vind het eigenlijk best erg dat er steeds meer van dit soort boeken verschijnen. (leven van een loser, boomhut e.d.) Je leert van een boek o.a. de taal en een goed boek is een verrijking maar dat zie ik met dit soort boeken niet zo.
En... het gezegde 'als ze maar lezen' heb ik te vaak gehoord... van dit soort boeken gaan ze niet echt lezen denk ik dan. Dat is plaatjes kijken met tekst erbij. Echt lezen is het niet.

(wat mopper ik hè)

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Andrew Clover en Ralph Lazar - De zaak kikker (8+)

Berichtdoor Marjo » 08 Dec 2019, 21:15

Je hoeft je tegenover mij niet te verontschuldigen, ik heb het boek niet gemaakt!
Ik bekijk het met de ogen van de toekomstige lezer en ja, dan is dit boek beter dan het leven van een loser. Het is inderdaad zo'n soort boek, veel tekeningen, knullig klopt ook. Ik vind dat persoonlijk ook niet mooi, maar het past bij de leeftijdsgroep.
Tja, als degenen die het kunnen weten zeggen dat het toch in een aantal gevallen een opstapje naar beter is - ik weet het ook zo net niet - dan vind ik dat dit verhaal van Rory iets toevoegt. Zonder de tekeningen zou het nog steeds een prima verhaaltje zijn.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Andrew Clover en Ralph Lazar - De zaak kikker (8+)

Berichtdoor Dettie » 09 Dec 2019, 12:10

marjo schreef:Zonder de tekeningen zou het nog steeds een prima verhaaltje zijn.

Maar voegt dat verhaal iets toe dan? Een dode vrouw en een meester die rapt?
Nou ja, ik heb het niet gelezen dus kan er eigenlijk niets over zeggen. Maar ik word een beetje moe van de getekende verhaaltjes, het heeft zo weinig meer met écht lezen te maken.

dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Andrew Clover en Ralph Lazar - De zaak kikker (8+)

Berichtdoor Marjo » 09 Dec 2019, 17:44

Ik geef je gelijk, maar ja, moderne tijden en zo.
Niet alle verhalen voegen iets toe toch? Soms is het meer van hetzelfde, en wat de jeugd betreft hindert dat niet. We hebben de tafels ook moeten stampen!
Het is een detective, en er wordt dus gespeurd. De detectives voor volwassenen zijn ook veel van hetzelfde. Niet dat ik het dus allemaal slik, ik heb er net zo goed soms genoeg van. Maar ach, na een tijdje vasten vind ik het wel weer lekker. Dat geldt voor kinderboeken, jeugdboeken, prentenboeken, welk dan ook.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten