Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 07 Nov 2019, 14:58

In dit boek wordt iedereen geëerd, allemaal krijgen ze een beker voor hun fantastische prestaties. En niet omdat ze hard hebben gelopen of ver kunnen zwemmen of uren lang paal hebben gezeten. Nee het gaat om mensen die anders dan andere mensen konden of durfden te zijn.

Lees verder http://www.leestafel.info/lily-murray

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Marjo » 07 Nov 2019, 19:32

Anning ken ik wel. Er is vast een boek over haar geschreven, anders zou ik niet weten hoe. Maar dit lijkt me wel een apart boek!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 07 Nov 2019, 23:23

Zit al in de doos voor Marjo.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Marjo » 08 Nov 2019, 14:19

Dank je!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Marjo » 07 Jan 2020, 13:49

Ik heb wel een opmerking: het was een nog mooier boek geweest als de illustraties mooier waren. Die vind ik eigenlijk niet zo geslaagd. De tekst is prima, de informatie is duidelijk, maar je wil als jonge lezer ook iets moois zien.
Ik denk dat dit boek alleen voor kinderen is die geïnteresseerd zijn in 'helden'. Om zomaar te pakken, en dan door te kijken en hier en daar stukjes te lezen die interesse wekken, dat kan dit boek niet ben ik bang.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 07 Jan 2020, 13:57

Zelf houd ik wel van deze tekenstijl. Wat vind je er niet zo mooi aan Marjo?

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'dat kan dit boek niet'. Je kunt het toch wel zomaar pakken en her en der stukjes lezen?
Per twee bladzijden staat er over de helden geschreven en je kunt dan elke keer een of twee verhaaltjes lezen. Dus waarom kun je het dan niet zomaar pakken?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Marjo » 07 Jan 2020, 14:09

Natuurlijk kun je een boek pakken en hier en daar lezen. Maar een boek dat er mooi uitziet, trekt meer, en houdt beter vast.
Als kinderen de afbeeldingen net als ik niet mooi vinden, leggen ze het boek eerder weg.

Er zijn pagina's met afbeeldingen die als foto's neergezet zijn. Die indeling is strak, dat vind ik niet mooi. Je had het ooit bij een boek over 'statische afbeeldingen'. Nou, als iets statisch is, dan zijn het wel deze getekende 'portretten'. Natuurlijk is er niet van iedereen een foto, maar neem David Bowie. Die lijkt op een jochie, helemaal niet zoals hij er uit zag. En ik kan me niet voorstellen dat J k Rowling het mooi vindt, zoals ze hier afgebeeld wordt. De ogen van al die mensen zien er hetzelfde uit, alsof de tekenaar niet anders kan, en dat geldt ook voor de vorm van het lichaam.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 07 Jan 2020, 14:14

O jee... zo goed heb ik er kennelijk niet naar gekeken. Het is me niet opgevallen. Misschien wilden ze eenheid in de tekeningen? Dat daarom die vormen een beetje gelijk zijn? Ik roep maar wat.

Nu ik haar website https://www.ana-albero.com/ bekijk heb je wel gelijk. De figuurtjes kijken vaak hetzelfde en de vormen zijn ook wel gelijk aan elkaar. Maar toch vind ik het wel wat hebben. Het doet een beetje vintage - jaren 60 - aan.
Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Marjo » 07 Jan 2020, 14:19

Dat kan. En spreekt dat kinderen aan? Ik betwijfel het.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lily Murray & Anna Albero - 50 helden die de wereld mooier hebben gemaakt (non-fictie tot 12 jr)

Berichtdoor Dettie » 07 Jan 2020, 14:35

Geen idee Marjo. Jij bent meer deskundig daarin dan ik.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten