Robert Munsch & Michael Martchenko - De gigantische koffer 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Robert Munsch & Michael Martchenko - De gigantische koffer 4+

Berichtdoor Dettie » 03 Sep 2019, 15:33

Kinderen van gescheiden ouders ploetert wat af. Daar heeft Kelsey, het meisje in dit boek, ook last van. Als ze naar papa gaat dan stopt ze haar koffer vol schone kleren, boeken, potloden en andere dingen die ze mee wil hebben zoals haar eenhoornschilderij. Mama vindt dit wel een beetje vreemd. Maar Kelsey ziet dat anders...

lees verder http://www.leestafel.info/robert-munsch

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Robert Munsch & Michael Martchenko - De gigantische koffer 4+

Berichtdoor Marjo » 05 Sep 2019, 15:55

Dit lijkt me een heel bijzonder verhaal.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Robert Munsch & Michael Martchenko - De gigantische koffer 4+

Berichtdoor Marjo » 29 Feb 2020, 19:21

Het is een beetje 'ik ga op reis en neem mee...' en dan letterlijk. Iedere week meer. Op zich leuk gevonden, maar dan ineens gebeuren er dingen die er niets mee te maken hebben. Zoals in die bus en het einde. Dat laatste is een lesje denk ik. Soms gaan dingen goed, en soms ook niet.
De tekeningen vind ik niet zo mooi. Vooral de achtergrond is met een passer en een meetlat getekend, alles keurig rond, of kaarsrecht. Daar worden de figuren en details tegen af gezet. Ik vind het een beetje vreemd aandoen. Aan de andere kant is het wel grappig dat moeder en dochter zo veel op elkaar lijken.
De leeftijd? het verhaal komt wel over, denk ik, als je in een soortgelijke situatie zit.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Robert Munsch & Michael Martchenko - De gigantische koffer 4+

Berichtdoor Dettie » 01 Mar 2020, 11:22

Ja het is geen topboek dat je iedereen aan zal raden. Het idee is wel aardig ja. Dat moeder en dochter zoveel op elkaar lijken is mij dan weer niet opgevallen. En om eerlijk te zijn... ik heb geen idee meer hoe het afliep. :-(

Het boek heeft sowieso niet echt veel indruk gemaakt.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten