# Jean-Philippe Rieu - Sophie (14+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Jean-Philippe Rieu - Sophie (14+)

Berichtdoor Marjo » 14 Aug 2019, 20:17

Na boeken voor kleuters en een gedichtenbundel sch5reef Jean-Philippe Rieu nu een nogal filosofisch boek voor jongeren.

Lees meer: http://www.leestafel.info/j-p-rieu

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Jean-Philippe Rieu - Sophie (14+)

Berichtdoor Dettie » 15 Aug 2019, 09:33

Zijn kinderboeken ken ik inderdaad wel.
Maar dit klinkt wel heel apart, moet er niet aan denken mijn dagboek te delen. Ik heb er nu ook geen meer haha.
Maar vroeger pende ik boeken vol, ik had het niet prettig gevonden als anderen dat zouden lezen. Maar inderdaad, wie weet wat er uit voortgekomen was als je wel alles open en eerlijk had durven zeggen.

Best spannend om te weten wat jongeren van dit boek vinden.

Dettie
die het boek bij 14+ gezet heeft zoals de uitgever aangeeft, scheelt ook een hoop werk in het archief.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Jean-Philippe Rieu - Sophie (14+)

Berichtdoor Marjo » 15 Aug 2019, 14:21

Is prima. De aanduidingen verschilden nogal, en ik vind het zelf meer voor Young Adults. Dat is 15 plus toch?

Mijn reactie is net als die van jou: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een dagboek te delen! Ook niet zoals Sophie dat doet, ze betrekt er de anderen bij, het is niet alleen maar mogen lezen, maar ook er over praten.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Jean-Philippe Rieu - Sophie (14+)

Berichtdoor Dettie » 15 Aug 2019, 16:56

Toch is het wel een apart gegeven in dit boek. Waarom zou je al die dingen die je opschrijft niet gewoon kunnen zeggen? Daar kun je hele discussies over hebben. Ik was als meisje heel verlegen en zo kon je wel alles kwijt wat je niet durfde te zeggen. Maar als iemand mijn dagboek gevonden had en had gelezen en daar op een fijne manier over was gaan praten... wie weet waar dat toe geleid had. Het zijn vooral gevoelens waarvan je bang bent dat anderen dat gek vinden of zo. Best wel leuk dat het meisje in dit boek dat wat ze geschreven heeft juist aangrijpt om er over te praten.
Hmmm... in boekendoosje en snel lezen zodat 'jouw' kinderen het kunnen lezen? Of is dat teveel gedoe?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Jean-Philippe Rieu - Sophie (14+)

Berichtdoor Marjo » 15 Aug 2019, 18:31

Nee hoor. Hm, ik kan maar beter een klein doosje zoeken!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten