#Erna Barth - Lef (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

#Erna Barth - Lef (13+)

Berichtdoor Marjo » 29 Apr 2019, 19:55

Echt een boek dat voor de specifieke doelgroep is. Spannend, maar niet veel meer dan dat.

Lees meer: http://www.leestafel.info/erna-barth

-

Anton
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 15:27

Re: #Erna Barth - Lef (13+)

Berichtdoor Anton » 05 Aug 2019, 16:51

Schrijfster komt bij mij uit de buurt. Dat wist ik niet. Veel meer dan spanning zoeken lezers van 13+ niet. Ik hoor vaak: ‘ als het maar spannend is’. Dat is dit boek wel. Er is wel afgekeken bij Mirjam Mous, met name bij Boy 7, ook over het thema amnesie. Stilistisch is er nog wat schaafwerk, maar ik vind het zeker geen onverdienstelijk verhaal. En geloofwaardigheid? Tja, ik lees bijna alle jeugdthrillers. Niet alleen die van Mel Wallis de Vries. Daar is ook vaak sprake van weinig geloofwaardigheid. Voor mij ook geen specifieke voorwaarde in de beoordeling.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: #Erna Barth - Lef (13+)

Berichtdoor Dettie » 05 Aug 2019, 17:29

Vinden jullie het sowieso niet een beetje uitgekauwd die amnesie? Het komt wel erg vaak voor in spannende verhalen, zowel voor kinderen als volwassenen. Het is natuurlijk wel makkelijk om te gebruiken in ene verhaal want je kunt lekker meespeuren naar de ware identiteit of toedracht, maar toch... is het ondertussen niet genoeg geweest?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Erna Barth - Lef (13+)

Berichtdoor Marjo » 05 Aug 2019, 19:41

Nee hoor! Niet als het gaat om thrillers, want zoals je zegt: door met amnesie te spelen kun je het verhaal lekker spannend maken.
Natuurlijk zijn er andere manieren, maar die worden net zo vaak gebruikt.
Ik ben het met je eens, Anton, dat geloofwaardigheid niet echt nodig is in een thriller. In zo'n boek gaat het om de spanning!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten