Annejan Mieras - Portiek Zeezicht 10+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Annejan Mieras - Portiek Zeezicht 10+

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2019, 14:09

Als haar ouders uit elkaar zijn, gaat Fenna met haar moeder in een portiekflat wonen (Een flatgebouw dat vier etages hoog is, met een trappenhuis in plaats van een lift), waar geen andere kinderen zijn. Fenna gaat noodgedwongen veel om met de volwassenen in de verschillende woningen, haar moeder is hele dagen weg.

Lees verder http://www.leestafel.info/annejan-mieras

Marjo

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Annejan Mieras - Portiek Zeezicht 10+

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2019, 12:02

Als er in een portiekflat meer dan 4 etages zijn, moet er een lift zijn. In Amsterdam heb je flats, waarbij de onderste 4 verdiepingen portiekflats zijn en de verdiepingen daarboven een galerij hebben, waar je met een lift naar toe kan. Ik heb vroeger een vriendin gehad die in een dergelijke flat woonde.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Annejan Mieras - Portiek Zeezicht 10+

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2019, 12:11

ja een woning met meer dan 4 etages moet inderdaad een lift hebben. Maar ik denk dat het in dit boek er niet zo erg toe doet.
Dankzij een trappenhuis heb je vaak sneller contact met buren dan via een galerij. En in liften wordt zelden wat gezegd.
Ik krijg de indruk dat de schrijfster daarom ook bewust voor een flat van vier hoog heeft gekozen, anders had ze dit verhaal niet kunnen schrijven.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Annejan Mieras - Portiek Zeezicht 10+

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2019, 13:12

Dat kan natuurlijk. Ik heb zelf ook in portiekflats gewoond. Of we daar nu meer contact met buren hadden dan via de galerij, zou ik niet kunnen zeggen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten