# Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

# Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Berichtdoor Renate » 24 Nov 2018, 12:13

Als de vijftienjarige January McConville vermist wordt, komt de politie bij Flynn Doherty langs. Hij is namelijk haar vriendje en de laatste die haar gezien heeft. Flynn heeft echter een geheim en dat maakt het moeilijk om precies te vertellen wat er zich tussen hem en January heeft afgespeeld. Wat dat geheim is, ontdekken we als lezer al vrij snel.

Lees verder http://www.leestafel.info/caleb-roehrig

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Berichtdoor Dettie » 25 Nov 2018, 14:49

Mooie recensie Renate.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Berichtdoor Renate » 25 Nov 2018, 15:57

Het was ook best een mooi boek. Ergens vraag ik me af of de auteur zelf homoseksueel is. In dit boek is de hoofdpersoon homoseksueel en hij beleeft z'n coming-out wel op het meest ongewone moment en op een vrij geforceerde manier.
De eerste zinnen van de beschrijving van z'n volgende boek wekken ook de indruk dat de hoofdpersoon homoseksueel is: 'Rufus Holt beleeft de ergste nacht uit zijn leven. Het begint met zijn ex-vriend Sebastian die opeens opduikt.' Bij een gewone vriendschap heb je het over het algemeen niet over een ex-vriend.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Berichtdoor Renate » 09 Dec 2018, 11:35

Ik heb het boek gisteren aan een kennis van m'n vader gegeven, die een zoon van 15 heeft. Ik ben wel benieuwd wat hij er van vindt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Berichtdoor Dettie » 10 Dec 2018, 13:22

Dat is leuk Renate! Zelf vind ik het altijd erg prettig als een boek goed terecht komt.
Ik heb verschillende adresjes waar de boeken naartoe gaan. o.a. kinderafdeling van een ziekenhuis, een kleuterleidster en een schoolbibliotheek. En natuurlijk enkele Leestafelleden :-)
Maar ik hou sommige boeken ook zelf hoor.
Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Caleb Roehrig - Voor het laatst gezien 15+

Berichtdoor Renate » 10 Dec 2018, 15:34

Dat vind ik ook. Daarom zet ik boeken ook niet zo snel in de weggeefboekenkast in de flat. Je wilt toch ergens wel graag weten dat een boek een goed tehuis heeft gekregen.(Het lijkt wel of ik het over een kat heb.)


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten