# Nicolle Christiaanse - Evi praat met paarden (9+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Nicolle Christiaanse - Evi praat met paarden (9+)

Berichtdoor Marjo » 05 Okt 2018, 20:18

Ik weet zeker dat hier een leespubliek voor is! En ik vind het zelf ook leuk, die paardenboeken, al mag het best iets spannender.

Lees meer: http://www.leestafel.info/nicolle-christiaansen

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Nicolle Christiaanse - Evi praat met paarden (9+)

Berichtdoor Dettie » 06 Okt 2018, 13:56

Eigenlijk word ik een beetje moe van dit soort boekjes. Het komt veel op hetzelfde neer.
Meisje houdt van paarden, heeft geen eigen paard maar mag wel paarden verzorgen. Maar dan wordt het paard verkocht of gaan de eigenaren verhuizen etc. Er komen weer andere paarden of ze vinden de oude paarden weer terug etc.
Het praten met de paarden is ook niet helemaal nieuw.
Het voegt in mijn ogen zo weinig toe aan de al bestaande paardenboeken.
Sorry het klinkt niet aardig en ik weet dat er een markt voor is, maar dit is wel hoe ik het voel.

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat dit een slecht boek is.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Nicolle Christiaanse - Evi praat met paarden (9+)

Berichtdoor Marjo » 06 Okt 2018, 14:52

Ik weet dat jij dat vindt, maar ik blijf het leuk vinden, maar het zou ook geen dagelijkse kost moeten zijn.
Er zijn veel series die 'meer van hetzelfde' bieden, en intussen denk ik: niks mis mee. Op een gegeven moment grijpen die lezers toch wel naar andere boeken.
Maar misschien moet ik in mijn verslagen wat meer nadruk leggen op de dingen die anders zijn. Al geef ik toe: dat zou bij dit verhaal lastig geweest zijn! Maar toch: het hapt gewoon lekker weg.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Nicolle Christiaanse - Evi praat met paarden (9+)

Berichtdoor Dettie » 06 Okt 2018, 15:45

Ja ik vind de Van Gemert boeken nog steeds leuk, dat is ook weer waar. Terwijl een ander misschien ook zegt alwéér zo'n voetbalboek. (Hoewel er niet zoveel voetbalboeken als paardenmeisjes boeken verschijnen, heb ik de indruk)

Ja misschien is dat een idee! Het benadrukken van wat er uitspringt, wat anders is dat boek dan de andere paardenmeisjes boeken.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten