# Bibi - DIY met Biby (6+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Bibi - DIY met Biby (6+)

Berichtdoor Marjo » 12 Sep 2018, 21:05

Een wereld is voor me opengegaan...

Lees meer: http://www.leestafel.info/bibi

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: #Bibi - DIY met Biby (6+)

Berichtdoor Dettie » 13 Sep 2018, 12:35

haha vooral een Engelse wereld denk ik.

Gisteren luisterde ik naar iets wat verteld werd door een Nederlandse man en ook zijn verhaal was doorspekt met Engelse woorden, ik vond het heel irritant. Ik vroeg me af waarom het me zo ergerde want we gebruiken heel veel woorden die een anderstalige oorsprong hebben.
En ik kwam tot de conclusie dat het zo ergerlijk is omdat ik niet weet wat de man bedoelde. Ik kon het ook niet opmaken uit zijn verhaal.
Ik ben geen purist maar een beetje minder mag soms wel.

Of weet de jeugd van tegenwoordig wat guargom of psylliumvezels zijn, en weten ze ook waar ze dat moeten kopen? Ik hoor het graag…

Guargom ken ik niet, maar psylliumvezels kun je in de biologische winkel kopen én bij de drogist en apotheek. Je mag er niet teveel van nemen want eigenlijk is het een middel voor je darmen. Je moet er héél veel bij drinken . "Als u te weinig drinkt, gaan de psylliumvezels in de darm klonteren. Dan kan een gevaarlijke darmafsluiting ontstaan." staat op de site van apotheek.nl
Mensen die een koolhydraatarm dieet volgen gebruiken ook veel psylliumvezels, persoonlijk zou ik het afraden of héél weinig gebruiken.

Had overigens ook nog nooit van Bibi gehoord maar ja ik ben ook geen meisje meer :-)

Hier de you-tube filmpjes van Bibi https://www.youtube.com/channel/UClUGLG ... a_2NIRtY1Q

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Bibi - DIY met Biby (6+)

Berichtdoor Marjo » 13 Sep 2018, 15:28

We hebben weer wat geleerd deze week! En ik kreeg ook reacties van mensen - met jonge vrouwelijke kinderen - die het wel degelijk kenden!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: #Bibi - DIY met Biby (6+)

Berichtdoor Dettie » 14 Sep 2018, 12:05

haha ja, we leren wat af hè. Wel knap dat Bibi het allemaal durft. Heb met verbazing zitten kijken naar haar filmpjes.
Ik denk niet dat ik dat gedurfd had op die leeftijd.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Bibi - DIY met Biby (6+)

Berichtdoor Marjo » 14 Sep 2018, 13:48

Ik zou niet eens op het idee komen!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Bibi - DIY met Biby (6+)

Berichtdoor Dettie » 14 Sep 2018, 14:03

:D


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten