# Gebr. Grimm/De Efteling - Sneeuwwitje (4-6 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Gebr. Grimm/De Efteling - Sneeuwwitje (4-6 jr)

Berichtdoor Dettie » 24 Jun 2018, 15:06

In de Efteling was Sneeuwwitje één van de eerste tien sprookjes bij de opening van het Sprookjesbos in 1952. Het huidige ontwerp van de grot met de zeven dwergen komt uit 1975. Sinds februari 2018 stond het sprookje Sneeuwwitje achter bouwhekken. Het sprookje werd gerenoveerd. Met name de grot waar Sneeuwwitje in haar mooie glazen kist ligt, werd onder handen genomen. In juli zal alles weer toegankelijk zijn.
Voor de Efteling en uitgeverij Van Goor was het een aanleiding om dit sprookjesboek uit te geven.

lees verder http://www.leestafel.info/gebroeders-grimm

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Gebr. Grimm/De Efteling - Sneeuwwitje (4-6 jr)

Berichtdoor Marjo » 24 Jun 2018, 18:11

Misschien, maar dat zou dan vermeld moeten zijn, is het een concessie aan de gebr Grimm. Zij hebben helemaal niet zon Anton-Piecksprookje geschreven!
Bij de Efteling zowel als bij Disney zijn sprookjes eigenlijk helemaal niet meer zoals ze bedoeld zijn, namelijk als een moraalvertelling.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Gebr. Grimm/De Efteling - Sneeuwwitje (4-6 jr)

Berichtdoor Dettie » 25 Jun 2018, 13:01

ja maar de Efteling is ontworpen door Anton Pieck en dit boek is mede uitgegeven door de Efteling.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. sprookjes zijn inderdaad niet in eerste instantie liefelijk bedoeld.
Maar het zijn gewoon niet zulke aansprekende prenten vind ik.
Bij Pieck straalt de gezelligheid eraf en de Disneyfiguren zijn gewoon lief en leuk, dit zijn nogal stijve, starre afbeeldingen het doet niets. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen en kan geen inkijkexemplaar vinden.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Gebr. Grimm/De Efteling - Sneeuwwitje (4-6 jr)

Berichtdoor Marjo » 25 Jun 2018, 15:36

Ik begrijp wel wat je wilt zeggen hoor als je zegt dat het geen Pieck en geen Disney is. En het is wèl een kinderboek, dus ik denk ook dat ik het probleem snap. Dus als ik gelijk zou hebben en het is inderdaad een concessie aan Grim , dan is dat misplaatst.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten