# Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Dettie » 24 Apr 2018, 16:04

Ondertitel; jouw aandacht werk(t)boek

De kikker uit de titel begeleidt de kinderen bij dit boek vol opdrachten, (meditatie)oefeningen, spelletjes en nog veel meer. De schrijfster, Eline Snel, vertelt aan de kinderen die dit boek lezen dat het doel van dit werkboek is om meer aandacht voor jezelf en anderen bij te brengen. Ze schrijft: "Dit is niet alleen een doe-boek. Het gaat ook over hoe je tot rust komt als je druk bent, over meditatie, nieuwsgierig blijven, omgaan met frustratie en het oefenen van je geheugenspier. En... over het geheim van geluk."

lees verder http://www.leestafel.info/eline-snel

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Marjo » 24 Apr 2018, 16:52

Je denkt dat kinderen hier behoefte aan hebben?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Dettie » 24 Apr 2018, 19:20

Dat kan jij me misschien beter vertellen. ;-)
Ik denk wel dat kinderen van nu best wel rustmomenten nodig hebben. Maar het boek gaat er meer om dat kinderen geleerd wordt dat ze zelf rustmomenten kunnen inbouwen en ook leren hoe ze hun aandacht erbij kunnen houden ondanks een rumoerige of drukke omgeving. Persoonlijk denk ik dat ze hun leven lang baat hebben bij deze lessen. Het wordt op een heel speelse manier gebracht maar ondertussen leren ze veel.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Marjo » 24 Apr 2018, 20:09

Misschien kan het een hulp zijn bij therapie, want ook jonge kinderen krijgen dat soms al. Of speciaal onderwijs. Maar 'normale' kinderen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Dettie » 25 Apr 2018, 11:28

Ja juist ook 'normale' kinderen, ze moeten zo veel vind ik. Wij speelden na school buiten of bij een vriendinnetje, kregen eten en hup naar bed.
Nu 'moeten' ze op ballet, paardrijden, voetbal, hockey en spelen spelletjes op de pc, films kijken, etc. etc. Veel kinderen gaan nog naar de naschoolse opvang dus er is weinig rust om hen heen. Dan zijn de spelletjes, oefeningen en dergelijke van dit boek een heerlijk rustmoment.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Marjo » 25 Apr 2018, 11:49

Als je kinderen rust wil geven, dan hoef je ze alleen maar met rust te laten. Daar heb je dit boek niet bij nodig. Ik ben het met je eens dat ze veel te veel moeten, maar dan kun je beter de ouders aanspreken. Want met een boek als dit 'moeten' ze weer aan de bak, als is het voor een rustmoment.
Het is net zoiets als een boek over hoe je moet eten en drinken. Dat kun je immers ook zonder boek!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Dettie » 25 Apr 2018, 13:21

mopper mopper mopper haha. Ja jij bent wel zo om de kinderen rust te geven. Maar je kent het boek niet. Het is heel leuk met allerlei spelletjes o.a. memory en een soort ganzenbord en knutseldingen, leuke verhaaltjes en ook yoga-oefeningen maar ik denk dat kinderen dat niet zien als yoga. Het is dus totaal niet zweverig wat veel mensen vaak denken als ze de woorden mediteren of yoga horen. Het is eigenlijk juist heel realistisch.

Dettie
die eigenlijk al wel had verwacht dat je dit boek niet veel zou vinden.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Eline Snel - Stilzitten als een kikker 5-8 jaar (non-fictie)

Berichtdoor Marjo » 25 Apr 2018, 16:17

Daar doe ik het dan maar mee. Maar echt, ik denk wel vaker: waarom is hierover in vredesnaam een boek geschreven?
Open deuren, denk ik dan.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten