# Sara Green - Explosievenhonden (8+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Sara Green - Explosievenhonden (8+)

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2018, 16:53

Een hele mooie serie, voor werkstukken of spreekbeurten!
( ik heb vast iets fout gedaan? Op de site staat de tekst niet naast het plaatje, maar bij het 'bewerken' staat het wel goed)

Lees meer: http://www.leestafel.info/sara-green

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Sara Green - Explosievenhonden (8+)

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2018, 17:59

Nee je hebt niets verkeerd gedaan, het plaatje is net te groot voor de ruimte op de lopende pagina en dan komt de tekst eronder te staan.
In het archief is er meer ruimte en daar staat het dan vanzelf goed.

Ik zal het plaatje op de lopende pagina wat kleiner maken.


Best moeilijk voor de verzorger van de explosievenhonden lijkt me, het is heel gevaarlijk wat dat beest doet. Als het dier aan het werk gata kan het altijd de laatste keer zijn. Het spreekt me verder wel aan. Die boeken over hulphonden en therapiehonden lijken me ook interessant.
De opleidingen voor de diverse doelen zullen wel veel overlapping hebben, "Want hij mag zich niet laten afleiden door eten, mensen, harde geluiden of andere honden." schrijf je tenminste. Blindengeleidehonden zullen dat deels ook wel leren. Leuk hoor die serie.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Sara Green - Explosievenhonden (8+)

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2018, 19:20

Ik heb de hele serie hier, en heb ook het boek over de therapiehonden ingekeken. De labrador en retriever komen daar ook naar voren als geschikt, net als bij explosievenhond, maar verder zijn er toch andere rassen geschikt. Ik zie zo'n klein schoothondje ook niet als explosieven- of lawinehond, maar die is prima voor een verzorgingshuis.
Qua opleiding is er inderdaad overlap.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten