# Hajo Visscher - Het geheim van de vlucht (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Hajo Visscher - Het geheim van de vlucht (10+)

Berichtdoor Marjo » 23 Feb 2018, 21:38

Visscher legt binnen het stramien van een spannend jeugdboek goed uit hoe de problematiek van een vluchteling is.

Lees meer: http://www.leestafel.info/hajo-visscher

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Hajo Visscher - Het geheim van de vlucht (10+)

Berichtdoor Dettie » 26 Feb 2018, 13:24

Dat klinkt weer goed. Inderdaad vreemd dat ze het meisje dat wegrent herkennen. Misschien keek ze net even om, denk ik dan. Maar het roept wel vraagtekens op. Op de cover zie je een meisje dat in de vuilcontainer snuffelt. Je zou denken dat dát het moment was van herkenning...

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Hajo Visscher - Het geheim van de vlucht (10+)

Berichtdoor Marjo » 26 Feb 2018, 18:22

Ik denk dat je nu twee dingen door elkaar gooit, ik ben misschien niet duidelijk geweest. Isa en Ruben zien het meisje in eerste instantie en nemen aan dat het Shukri is. Zij zien haar in levende lijve, dus dat begrijp ik, dat ze dat denken.
Later laat Ruben die selfie zien aan de meiden van het voetbalteam en die roepen allemaal dat het echt de tweelingzus van Shukri moet zijn, want dat is heel duidelijk. Daar denk ik dus dat je dat niet kan zien. Ruben maakt een selfie, dat is van Isa en hemzelf. Op de achtergrond staat een persoon, en als ze uitvergroten zien ze dat het dat meisje is. Zij kunnen dat concluderen omdat ze er zelf waren.
Maar dat de anderen het meisje herkennen, terwijl ze uitvergroot is - dus onduidelijker - en wegrent, dàt lijkt me sterk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Hajo Visscher - Het geheim van de vlucht (10+)

Berichtdoor Dettie » 27 Feb 2018, 10:37

Je had het goed verteld hoor. Ik snapte helemaal je dilemma. Ik dacht alleen misschien keek ze even om toen ze wegrende en konden ze daarom haar gezicht zien.
Daarnaast vond ik de cover vreemd na jouw verhaal. Want op de cover lijkt het net of ze die tweelingzus van Shukri voor het eerst zien bij de vuilcontainer. Je ziet Shukri schrikken. Maar dat is dan door de uitgever gedaan, niet door de schrijver.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Hajo Visscher - Het geheim van de vlucht (10+)

Berichtdoor Marjo » 27 Feb 2018, 14:09

Die foto op de voorflap lijkt mij een beetje vrij naar het verhaal. Isa ziet Amira wel voor het eerst bij de vuilcontainer, maar dan maakt ze geen foto.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten