De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Dettie » 24 Dec 2017, 18:01

Nijn en Hond hebben alle twee een prachtig huis aan een groot meer.
Het huis van Nijn is blauw en ook al staat het in het groene gras, toch heeft Nijn ook nog een tuintje op zijn dak gemaakt en boven zijn voordeur zijn twee grote konijnenoren geschilderd. Op de deur staat met grote letters Privé.
Het huis van Hond is prachtig rood en in de tuin bloeien rode bloemen, staat een rode stoel, de gieter is natuurlijk ook rood en zelfs de trui van Hond is... wit... met rode strepen! Op de voordeur van Hond staat met grote letters Niet Storen.


Lees verder http://www.leestafel.info/amy-hest

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Dettie » 28 Dec 2017, 15:29

Nu met link :-)

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Annemarie » 29 Dec 2017, 15:43

Het schijnt dat steeds meer mensen in Nederland hun buren niet of nauwelijks kennen. Je hoeft ook niet dagelijks bij elkaar op de koffie te gaan maar het is wel heel fijn om niet altijd alleen te zijn natuurlijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Dettie » 29 Dec 2017, 16:45

Ja dat geloof ik best, bijna iedereen werkt en 's avonds wil iedereen bijkomen van de werkdag en niet bij de buren op visite, maar lekker je eigen ding doen.
Nijn en Hond zijn alleen ook heel tevreden maar denken van elkaar, hij/zij zou eigenlijk een vriend moeten hebben. En dan ontdekken ze dat ze eigenlijk zelf die vriend zijn!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Annemarie » 30 Dec 2017, 12:18

Leuk dat de schrijfsters het onderwerp op deze manier gebracht hebben!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Dettie » 30 Dec 2017, 13:55

Ja echt heel erg leuk.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Renate » 30 Dec 2017, 16:26

Tussen buren kennen en buren kennen is natuurlijk wel een verschil. Ik weet wie m'n buren zijn en met sommigen maak ik wel eens een kort praatje als ik ze tegenkom, maar daar blijft het bij.

Het is ergens net als de hele eenzaamheidsdiscussie. Er is een verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn. En eenzaamheid is niet altijd eenvoudig op te lossen door een bezoekje van een willekeurig iemand. Eenzaam zijn kan ook te maken hebben met het gemis aan mensen met wie je iets gemeen kunt hebben.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Annemarie » 31 Dec 2017, 12:21

Ja, dat zeg je mooi Renate. Ik vind het ook fijn om met mensen om te gaan met wie ik iets gemeen heb maar ik heb ook veel kennissen en vrienden die juist een heel ander leven, met heel andere interesses, leiden. Die contacten vind ik ook waardevol omdat ze mijn blik op de wereld vergroten. En ook met iemand met wie je weinig gemeen hebt kun je heel gezellig koffiedrinken of een praatje maken. Het doorbreekt een eventuele eenzaamheid misschien niet helemaal maar het kan wel een lichtpuntje zijn.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond

Berichtdoor Renate » 31 Dec 2017, 14:35

Dat vind ik eigenlijk niet. Een praatje maak ik wel in winkels waar ik kom. Ik houd juist meer van een goed gesprek. Dat mis ik eerlijk gezegd meer.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Annemarie » 02 Jan 2018, 14:58

Alleen maar oppervlakkige gesprekken geven natuurlijk niet genoeg voldoening. Maar af en toe is het juist wel leuk om met iemand te praten die heel anders denkt en leeft. Maar als ik nooit meer een goed gesprek met iemand zou hebben, zou ik dat zeker erg missen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Renate » 02 Jan 2018, 15:12

Van oppervlakkige gesprekken krijg ik eerlijk gezegd toch wel vrij snel genoeg.
Ik krijg af en toe bezoek van iemand met wie ik dat soort gesprekken voer en dat gaat niet veel verder dan dat we elkaar min of wat vertellen over wat we doen, of over de vakantie. Het is meer het uitwisselen van informatie, zonder dat er nu echt op elkaar gereageerd wordt. Ergens ben ik altijd blij als zo'n bezoek er weer op zit.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Annemarie » 02 Jan 2018, 18:54

Ik heb dat soms ook wel hoor. Sommige kennissen hebben het bijvoorbeeld alleen over kleding terwijl ik het dan liever bijvoorbeeld over boeken zou willen hebben. Toch vind ik het leuk om veel mensen met veel verschillende interesses te kennen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Renate » 02 Jan 2018, 20:17

Ik ken niet zoveel mensen. Een vriendin in Rotterdam, die ik niet al te vaak zie. Ze heeft een partner en een eigen zaak, dus druk, druk, druk. Het is over het algemeen wel gezellig als we elkaar zien.
En dan heb ik m'n vader, die ik dagelijks zie. Daar kan ik mee over boeken praten, althans tot op zekere hoogte. Ook over andere dingen praten we wel. Maar als hij er niet meer is....
Dan valt er echt een gat.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Annemarie » 03 Jan 2018, 09:07

Gelukkig is hij er nog. Maak je niet te veel zorgen om de toekomst, je weet nooit wie of wat er nog op jouw pad komt.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Renate » 03 Jan 2018, 12:17

M'n vader wordt dit jaar 90, dus hoe lang dat door kan gaan...

Hij heeft in ieder geval meer contacten dan ik en zelfs mensen waarmee hij over muziek (z'n hobby) kan praten.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Berichtdoor Annemarie » 03 Jan 2018, 13:22

Je weet maar nooit. Blijf open staan voor contacten en ga juist ook gesprekken aan die nergens over lijken te gaan. Wie weet leiden ze tot diepere gesprekken, dat weet je nooit van tevoren.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten