Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Berichtdoor Marjo » 21 Dec 2017, 21:58

Mooi, zeker wel, dit YA-boek over een jongensvriendschap. Maar zo juichend als de uitgever in het voorwoord is? Hm, ik ben er te nuchter voor.

Lees meer: http://www.leestafel.info/benjamin-alire-saenz

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Berichtdoor Annemarie » 22 Dec 2017, 11:50

Vind je het wel een van de betere young adults of is het gemiddeld goed verhaal?

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Berichtdoor Marjo » 22 Dec 2017, 12:45

Het hoort wel bij de betere. Als je eerst zo'n juichend voorwoord leest, dan zijn de verwachtingen te hoog gespannen denk ik.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Berichtdoor Dettie » 23 Dec 2017, 15:20

Is het wel makkelijk lezen?
Ik vraag dit omdat Aristoteles en Dante, waar de jongens naar vernoemd zijn, niet van die oppervlakkige figuren zijn. Ook schrijf je "Samen ontdekken ze de geheimen van het universum, hetgeen betekent dat ze antwoorden proberen te vinden op hun levensvragen." Is ook niet echt simpel.
Het klinkt wel interessant maar of het me aantrekt? Denk je dat jongeren dit verhaal aanspreekt?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Berichtdoor Marjo » 23 Dec 2017, 17:27

Dat denk ik zeker wel! Het klinkt misschien zwaar zoals het in het verslag staat, maar het boek beschrijft de wereld van vijftienjarigen precies zoals ik dat me voorstel dat die nu in het leven staan. Het enige is dat het in Amerika speelt, en daarom zijn er wel eens dingen die wij niet kennen. Maar jongeren kijken veel televisie en kennen het dan misschien toch wel.

Dat ik dat van het universum zo zeg, dat is bedoeld om te titel een beetje te verklaren. Ik verwachtte zelf namelijk een heel ander verhaal, iets wetenschappelijks, iets dat met sterren en planeten te maken had. En dat is het dus absoluut niet.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Benjamin Alire Sáenz -Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

Berichtdoor Renate » 23 Dec 2017, 17:50

Het boek trekt me wel. Of ik het ooit zal lezen is de volgende vraag, want misschien raakt het weer ondergesneeuwd onder allerlei andere interessante boeken.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten