Christopher Edge -Stein Knap en het mysterie van de parallelle universums (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Christopher Edge -Stein Knap en het mysterie van de parallelle universums (10+)

Berichtdoor Marjo » 27 Okt 2017, 16:11

Heel bijzonder om het thema rouwverwerking te verwerken in een boek dat de kwantummechanica behandelt. En nog met humor ook.
De oorspronkelijke titel is: The Many Worlds of Albie Bright. (How far would you go to change your world?) Zou het verhaal net zo veel veranderd en aangepast zijn als de titel en naam van de hoofdpersoon? In de Engelse versie komen ook een doos, een computer en een banaan voor, dus dat zal wel goed zitten.


Lees meer: http://www.leestafel.info/christopher-edge

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Christopher Edge -Stein Knap en het mysterie van de parallelle universums (10+)

Berichtdoor Annemarie » 28 Okt 2017, 12:49

Heel bijzonder inderdaad om het onderwerp op deze manier te verpakken. Het lijkt me een mooi en grappig verhaal tegelijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Christopher Edge -Stein Knap en het mysterie van de parallelle universums (10+)

Berichtdoor Dettie » 28 Okt 2017, 14:46

Ik snap niets van kwantummechanica en/of paralelle wereld. Dan is het mooi als het begrijpelijk wordt neergezet.
Ik zat te denken aan de vertaalster, dat zal ook wel een klus zijn geweest met al die bijzondere zaken die voorbij komen, dat lijkt me niet eenvoudig om dat in de correcte woorden weer te geven.

Klink wel als een mooi maar vooral interessant boek.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Christopher Edge -Stein Knap en het mysterie van de parallelle universums (10+)

Berichtdoor Marjo » 28 Okt 2017, 19:10

Maar als je nu denkt dat ik me verdiept heb in die kwantummechanica heb je het mis...


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten