Mac Barnett & Jon Klassen - Driehoek 3+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44121
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Mac Barnett & Jon Klassen - Driehoek 3+

Berichtdoor Dettie » 19 Aug 2017, 15:04

Illustrator Jon Klassen is in Nederland vooral bekend om zijn prentenboektrilogie over hoeden, waarvoor hij twee Zilveren Paletten won. Met een minimaal aantal figuurtjes weet hij in deze boeken op een subtiele manier een hele wereld vol sfeer te creëren. De kracht in de hoedenserie zit hem vooral in de uitdrukking van de ogen. Ook in deze nieuwe prentenboektrilogie over vormen, borduurt Jon Klassen verder op deze werkwijze.

Lees verder http://www.leestafel.info/mac-barnett

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Mac Barnett & Jon Klassen - Driehoek 3+

Berichtdoor Annemarie » 19 Aug 2017, 18:29

Wat bijzonder dat het geheel pas tot zijn recht komt als je het verhaal voorleest.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44121
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Mac Barnett & Jon Klassen - Driehoek 3+

Berichtdoor Dettie » 20 Aug 2017, 13:09

Ik twijfelde of ik mijn bedenkingen er wel bij moest zeggen, maar besloot het toch te doen. Wie weet hebben meer mensen bij eerste lezing ook een gevoel van 'het gaat wel' terwijl het boek toch leuk is. Het is ook omdat het hoedenboek zo érg leuk was dat het nu een beetje tegenvalt. Misschien had dit verhaal over Driehoek iets korter gemogen, maar ja, dan hadden we weer de verschillende vormen niet meegekregen...
Dilemma's, dilemma's.


Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Mac Barnett & Jon Klassen - Driehoek 3+

Berichtdoor Annemarie » 20 Aug 2017, 14:09

Het is juist goed dat je het erbij hebt gezet. Daar hebben andere mensen wat aan en daarnaast is het ook gewoon jouw mening en die hoort in een recensie thuis.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten