"Tijdens de zomervakantie konden de veertienjarige Call en zijn beste vriend Aaron eindelijk weer gewone tienerjongens zijn. Wekenlang genoten ze lui van hun vakantie en negeerden ze de herinneringen aan alles wat ze op het Magisterium hadden meegemaakt. De twee jongens hadden een pittige tijd achter de rug. Ze bleken geen gewone tovenaars maar ware zeldzaamheden te zijn. Hun nieuwe status levert hen respect maar ook angstige blikken op."
Lees verder: http://www.leestafel.info/holly-black-a-cassandra-clare
Holly Black & Cassandra Clare - De bronzen sleutel (11+)
Re: Holly Black & Cassandra Clare - De bronzen sleutel (11+)
Nou, we hebben het allemaal over stijl. Wat vind je daarvan ten aanzien van deze serie?
Met de stijl van deze serie zit het helemaal goed. Deze schrijfsters hebben een goede "schrijfklik" wat vlot geschreven verhalen oplevert. Het past goed bij deze leeftijdsgroep zonder te popiejopie te worden.
Juist. Ik ben dat niet met je eens. Ik bedoel: het kan best zijn dat ze een klik hebben en fantasie hebben ze ook genoeg, maar hun manier van schrijven vind ik niet prettig. Hoe moet ik het zeggen: te gewoontjes, geen mooie woordkeus, geen mooie zinnen. Ik voel ook geen diepgang, de karakters komen niet uit de verf, alleen de gebeurtenissen.
Nu blijft dan de vraag of dat moet voor een serie als deze en het antwoord is waarschijnlijk: nee, dat hoeft ook niet. Maar nou ja, ik ben er op af geknapt.
Nu blijft dan de vraag of dat moet voor een serie als deze en het antwoord is waarschijnlijk: nee, dat hoeft ook niet. Maar nou ja, ik ben er op af geknapt.
Het is zeker geen hoogwaardige literatuur voor kinderen maar zelf vind ik deze reeks prettig om te lezen. Het is allesbehalve kinderachtig en ik heb de hoop dat dit soort boeken beginnende boekenliefhebbers aanmoedigt eens vaker een boek op te pakken. Ik heb me gelukkig totaal niet aan de woordkeus gestoord maar smaken verschillen. Gelukkig maar!
Dit deel is trouwens niet het beste deel van deze reeks.
Dit deel is trouwens niet het beste deel van deze reeks.
Klopt, als ze maar lezen, is het credo. Alleen hoef IK niet meer.
Geen probleem. Dan lees ik deze reeks gewoon voor je. 

Kijk, is dat even goed geregeld!
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”