1976, Vrijdag 6 februari 17.30 uur
J.J. reed door het besneeuwde Groninger land. Hij had één handschoen aan het stuur van zijn Kaptein Mobylette. Met zijn andere handschoen drukte hij zijn cowboyhoed op zijn helm. De Mobylette was een damesbrommer en die hoed op de helm was vast een bezopen gezicht, maar dat interesseerde hem allemaal weinig. Hij was de chauffeur van de lovebus. Dan maakt het niet uit waar je op reed of hoe je eruitzag.
Met deze openingszinnen is de toon gezet. Het hele verhaal draait om deze lovebus, die elk weekend op een onopvallende plek geparkeerd wordt.
Lees verder http://www.leestafel.info/tj-veldkamp
Dettie
die een recensie bij Jaap leest over dit boek gelezen had en toen nieuwsgierig werd.
Tjibbe Veldkamp - De lovebus 15+
Re: Tjibbe Veldkamp - De lovebus 15+
Wat een opmerkelijk verhaal. In het begin dacht ik het om een standaardverhaal over verliefde tieners zou gaan maar dat is dus beslist niet zo. Leuk dat je nog meer in deze stijl wilt lezen!
Ja het is meer een psychologische jongerenroman dan een thriller, al doet de flaptekst je wel geloven dat het een YA-thriller is.
Dettie
Dettie
Thriller of geen thriller: het klinkt in ieder geval heel boeiend. 

Maar ik vond het van geen kanten boeiend, heb het niet uitgelezen.
Jammer dat het je niet beviel, maar dat verwachtte ik al wel een beetje.
Ik vond het een mooi boek en knap in elkaar gezet en hoop dan altijd dat jij het ook wat vindt.
Het is te traag voor jou?
Dettie
Ik vond het een mooi boek en knap in elkaar gezet en hoop dan altijd dat jij het ook wat vindt.
Het is te traag voor jou?
Dettie
Nee, het verhaal bevalt me niet. Aan de stijl mankeert niets.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”