Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Berichtdoor Dettie » 24 Jun 2017, 15:48

Het derde boekje alweer in de Van wie is... serie. Deze boekjes zijn volgens een vast concept opgebouwd. In de eerdere boekjes getiteld Van wie is die hoed en Van wie is dat huis zagen we afbeeldingen van allerlei hoeden en huizen met bijvoorbeeld de vraag, van wie is... die toverhoed, of die iglo? Vervolgens kan een kind uit vier figuurtjes kiezen waar dat huis of die hoed bij horen. De onderwerpen in de boekjes worden bij naam genoemd en zo leert een kind gelijk de verschillende namen van bijvoorbeeld diverse woningen kennen, zoals iglo of kasteel.


Elk deeltje wordt door een bekende illustrator van afbeeldingen voorzien. In dit boekje over auto's kunnen we bijvoorbeeld genieten van de vlotte tekeningen van Philip Hopman.

Lees verder http://www.leestafel.info/joukje-akveld

Dettie

Anton
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 15:27

Re: Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Berichtdoor Anton » 24 Jun 2017, 21:05

Niet gerecenseerd, maar wel gelijk aangeschaft voor de kleinsten van de familie. Zoals je terecht zegt: leuk om ze allemaal te verzamelen. Een eenvoudig concept, maar fantasievol uitgevoerd. Overigens vinden sommigen de begrafenisauto nogal bizar, maar ook die wordt bestuurd. Ook aantrekkelijk geprijsd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Berichtdoor Dettie » 24 Jun 2017, 23:57

De boekjes gaan naar mijn buurkinderen Anton, en ze vinden ze geweldig.
De begrafenisauto was even schrikken omdat ik het niet verwacht had, maar de lopende stoet achter de wagen met de chauffeur van de beroemdheid/filmster op kop en Boer Boris (zonder pet) leidde wel af.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Berichtdoor Marjo » 25 Jun 2017, 10:21

Wat is er mis met een begrafenisauto? Het hoort er bij toch? En een ambulance of politiewagen vinden ze ook spannend, dus eigenlijk heel goed dat die auto er ook in staat! Plus dat ik denk dat wij met veel meer emotie reageren dan een kind van die leeftijd doet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Berichtdoor Dettie » 25 Jun 2017, 11:35

Er is niets mis met een begrafenisauto, je verwacht het alleen niet in een boek voor peuters. Meestal zijn het voor die leeftijdsgroep toch de fleurige, kleurige race- en brandweerauto's of een stoere takelwagen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Joukje Akveld & Philip Hopman - Van wie is die auto? 2+

Berichtdoor Marjo » 25 Jun 2017, 12:19

Ik snap dat wel, wij als volwassenen verwachten het niet. Maar het is voor die peuters denk ik geen probleem.
Zij zouden het niet eens opmerken, zoals wij dat dus wel doen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten